Terveys-, palo- ja kyberturvallisuus haastavat laivasuunnittelun ja -rakentamisen

12.08.2021

Vuosi 2020 toi esille terveysuhat entistä laajempana myös laivansuunnitteluun ja -rakentamiseen sekä varsinkin matkustajaliikenteeseen. Uusia keinoja ja teknologioita tarvitaan, jotta merenkulku pysyisi turvallisena myös tulevaisuudessa niin matkustajille kuin miehistölle.

Laiva-alan luentopäivät ovat osa koulutussarjaa, jolla käsitellään laivatekniikan keskeisiä ja ajankohtaisia aihepiirejä. Aihepiirien valintaa ja luentopäivien sisältöä ohjaa Meriteollisuus ry:n täydennyskoulutustoimikunta, jossa ovat edustettuina maamme telakka- ja meriteknologiateollisuus, varustamot, Liikenne- ja viestintävirasto Traficom, Merivoimat, VTT sekä Aalto-yliopisto. Tilaisuudet järjestää Turun yliopiston Brahea-keskuksen Merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskus.

Turvallinen laivamatka on seuraavien laiva-alan luentopäivien aiheena 8.-9.9.2021 Espoossa. Tilaisuuteen voi osallistua joko paikanpäällä tai etäyhteyden kautta. Luentopäivien aikana tuodaan näkökontia laivan suunnitteluun ja operointiin. Terveysturvallisuuden lisäksi käsitellään myös muita turvalliseen laivamatkailuun liittyviä asioita, kuten palo- ja kyberturvallisuutta.

Ilmoittautuminen viimeistään 24.8.2021.

Lisätietoja: Marja Luomanen, marja.luomanen@utu.fi, p. 040 7799 485