Asiasana: MKK

Tämä sivu kokoaa asiasanaan liittyviä sisältöjä.

Lastiturvallisuustyöryhmälle uusi puheenjohtaja

10.01.2022

Lastiturvallisuustyöryhmän (LASTU) virtuaalitapaamisessa 14.12.2021 LASTUn puheenjohtajaksi vuodelle 2022 valittiin Jukka Huumarkangas Valmet Technologiesilta ja varapuheenjohtajaksi Hanna Lammintaus Havatorilta. Antti Vanhala Jyväskylän ammattikorkeakoulusta jatkaa sihteerinä ja Anne E. Suominen Turun yliopistosta tiedottajana.

Miten turvata rahti ja minimoida riskit onnettomuustilanteissa – turvallisempaa kuljetuslogistiikkaa

05.11.2021

SataDiLogis-hankkeen toiminnallisessa työpajassa 21.10.2021 Länsi-Suomen pelastusharjoitusalueella tehtiin käytännön harjoituksia liittyen rahdin turvaamiseen ja riskien minimointiin onnettomuustilanteessa. Tilaisuuteen osallistui rahtikuljetusten ja kuormanvarmistuksen parissa työskenteleviä.

Lastiturvallisuustyöryhmä kokoontuu Tampereella 14.12.2021

20.10.2021

Lastiturvallisuustyöryhmän eli LASTUn tavoitteena on edistää turvallisuutta ja kuljetusten laadun nostamista läpi koko kuljetusketjun yhteistyössä eri toimijoiden kanssa. Kaikki turvallisuudesta kiinnostuneet ovat tervetulleita osallistumaan ja verkostoitumaan.

Maalta ja mereltä: Merialuesuunnittelu voi tukea kestävää kehitystä itäisellä Suomenlahdella

18.08.2021

Suomenlahden itäosiin kohdistuu kova ihmistoimintojen paine ja moninaisia ympäristöhaasteita. Maantieteellisesti pienelle rannikko- ja merialueelle sijoittuvat Pietarin metropolialue, suuria satamia ja vilkkaita merenkulun väyliä, kulttuurihistoriallisesti arvokkaita kohteita, monimuotoisia vedenalaisia elinympäristöjä ja geologisia muodostumia sekä runsaasti vapaa-ajan aktiviteetteja. Jotta rannikko- ja merialue säilyvät tulevaisuudessakin elinvoimaisena, on eri intressejä sovitettava yhteen ja samalla pyrittävä parantamaan ympäristön tilaa.

Terveys-, palo- ja kyberturvallisuus haastavat laivasuunnittelun ja -rakentamisen

12.08.2021

Vuosi 2020 toi esille terveysuhat entistä laajempana myös laivansuunnitteluun ja -rakentamiseen sekä varsinkin matkustajaliikenteeseen. Uusia keinoja ja teknologioita tarvitaan, jotta merenkulku pysyisi turvallisena myös tulevaisuudessa niin matkustajille kuin miehistölle.