Turun yliopisto koronavalomallin vihreälle tasolle – maskeja käytetään edelleen

03.03.2022

Turun yliopisto siirtyy vihreän koronavalon tasolle 7.3.2022. Yliopistossa noudatetaan edelleen tarkasti suojaohjetta.

Turun yliopiston koronajohto on linjannut, että yliopisto siirtyy vihreän koronavalon tasolle maanantaina 7.3.2022.  Koronavalomalli määrittää koronavirukselta suojautumisen tason yliopistossa.

Yliopiston tiloissa käytetään maskia, jos lähikontakteja ei voida välttää.

– Rajoitusten poistuminen mahdollistaa nyt monipuolisemman toiminnan kampuksella. Suojatoimien tarkka noudattaminen on epidemian hallinnassa kuitenkin edelleen tärkeää – toimitaan yhdessä vastuullisesti. Suojatoimienkin keventäminen on mahdollista, jos epidemiatilanne helpottaa kevään aikana, rehtori Jukka Kola sanoo.

Opetusta, tapahtumia ja tilaisuuksia (ml. väitöstilaisuudet) voidaan järjestää suojaohjeet huomioiden. Valtakunnallinen ja alueelliset etätyösuositukset päättyivät 28.2. Yliopistossa on palattu 1.3. normaaliin etätyökäytäntöön.

Turun yliopiston kampuksilla voidaan ottaa määräaikaisia rajoituksia käyttöön koronatilanteen näin vaatiessa. Päätöksen rajoituksista tekee yliopiston koronajohto.

Yliopiston koronajohto jatkaa tilanteen seuraamista, mutta kokoontuu vain tarvittaessa. Tavoitteena on, että organisaation erilliset koronajärjestelyt voidaan purkaa kesäkuun lopulla.

> Yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi.

Ilmoitukset koronatapauksista tai -epäilyistä pyydetään ilmoittamaan työsuojelupäällikölle.

Luotu 03.03.2022 | Muokattu 03.03.2022