Turun yliopisto mukana Navigate-messuilla

14.05.2018

Meri ja merenkulku on yksi Turun yliopiston kuudesta tutkimuksen temaattisesta painopistealueesta. Tavoitteena on vahvistaa Turun yliopiston vahvaa monitieteistä pohjaa mereen liittyvässä tutkimuksessa ja luoda edellytyksiä uusille tutkimusavauksille.

​Turun yliopisto esittelee Navigate-messuilla meriteollisuuteen liittyvää tekniikan ja talouden tutkimusta ja yritysyhteistyömahdollisuuksia. Osastollamme B35 on mm. mahdollista vierailla virtuaalisesti monitoimialuksen komentosillalla. Kyseessä on Aker Arcticin kanssa suunniteltu virtual reality -prototyyppi.

Keskiviikkona asiantuntijamme keskustelevat ohjelmalavalla mm. tekniikan koulutuksen lisäämisen tarpeesta, digitalisaation tuomista mahdollisuuksista ja Turun telakan vaikuttavuudesta alueen talouteen. Keskustelijoina ovat professori Tapio Salakoski ja erikoistutkija Teijo Lehtonen Tulevaisuuden teknologioiden laitokselta, sekä erikoistutkija Tapio Karvonen Merenkulkualan koulutus- ja tutkimuskeskuksesta.

Tervetuloa kuuntelemaan paneelikeskustelua ja keskustelemaan kanssamme yhteistyön mahdollisuuksista osastollemme!

Navigate-messut järjestetään Turun Messukeskuksessa 16.-17.5.2018. Tapahtumaan on maksuton sisäänpääsy, joka vaatii rekisteröitymisen. Voit rekisteröityä ja lukea lisää tapahtumasta Navigate-messujen sivuilta: http://www.turunmessukeskus.fi/en/event/navigate/

MW

Luotu 14.05.2018 | Muokattu 14.05.2018