Turun yliopisto tiukentaa ohjeitaan koronavirustilanteessa

02.12.2020

Turun yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa on päivitetty. Yliopisto kehottaa välttämään kokoontumista kampuksella. Enimmäisosallistujamäärä yksittäisissä sisätiloissa ja niissä järjestettävissä tilaisuuksissa on 10 henkilöä. Ulkotiloissa järjestettävissä tilaisuuksissa enimmäisosallistujamäärä on 20 henkilöä. Suojatoimet on otettava huomioon. Yliopiston tiloissa käytetään aina kasvomaskia, mikäli henkilö ei ole tilassa yksin.

Turun yliopisto seuraa tarkasti koronavirustilannetta ja päivittää ohjeitaan viranomaisten ohjeiden ja suositusten mukaisesti. Yliopisto tiukentaa ohjeitaan Varsinais-Suomen koronakoordinaatioryhmän ja aluehallintoviranomaisen joulukuun alussa antamien suosituksien mukaisesti.

Yliopiston ohjeet astuvat voimaan 3.12.2020 ja ne ovat voimassa 23.12.2020 saakka.

Päivitetyn ohjeen mukaisesti kaikkia kokoontumisia tulee välttää kampuksella. Enimmäisosallistujamäärä yksittäisissä sisätiloissa ja niissä järjestettävissä tilaisuuksissa on 10 henkilöä. Ulkotiloissa järjestettävissä tilaisuuksissa enimmäisosallistujamäärä on 20 henkilöä. Enimmäisosallistujamäärä koskee myös yliopistolla järjestettäviä väitöstilaisuuksia.

Yliopiston henkilökuntaa kehotetaan työskentelemään pääsääntöisesti etänä.

Opiskelijat opiskelevat pääasiassa etäyhteyksin. Opetuksessa on käytössä pienryhmissä 10 henkilön maksimiosallistujamäärä. Käynnissä olevat, enimmillään 20 henkilön lähiopetusjaksot voidaan viedä loppuun suojatoimista huolehtien. Exam-tenttitilat ja opiskelijoiden ryhmätyötiloja on käytössä rajoitetusti.

Vallitsevan koronaepidemian vuoksi maskisuositus on voimassa Turun yliopiston kaikilla kampuksilla ja kaikissa toimipisteissä. Yliopiston tiloissa käytetään aina kasvomaskia, paitsi jos tilassa ollaan yksin.

> Kaikki Turun yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi.

Luotu 02.12.2020 | Muokattu 14.12.2020