Turun yliopistolle kansainvälinen neuvottelukunta

20.06.2022

Kansainvälinen neuvottelukunta toimii yliopiston johdon strategisena keskustelukumppanina ja sparraajana. Nyt asetetun neuvottelukunnan toimikausi alkaa 1.8.2022 ja päättyy 31.12.2023.

Turun yliopisto on asettanut kansainvälisen neuvottelukunnan (International Advisory Board).

– Kansainvälisen neuvottelukunnan rooli on käydä kanssamme keskustelua, tarjota neuvoja ja erityisesti kansainvälisiä näkökulmia yliopiston tutkimuksen ja koulutuksen sekä yhteiskunnallisen vuorovaikutuksen ja vaikuttavuuden kehittämiseen. Esitän lämpimän kiitoksen mukaan lähteneelle korkeatasoiselle ja ansioituneelle joukolle, odotamme innostavaa ja inspiroivaa yhteistyötä, sanoo yliopiston rehtori Jukka Kola.

Yhteiskuntasuhdejohtaja Leena Wahlfors ja kansainvälisten asioiden päällikkö Irinja Paakkanen toimivat neuvottelukunnan valmistelijoina.

– Olemme saaneet kokoon joukon, jolla on omien tieteellisten ansioidensa lisäksi erinomainen kansainvälisen yliopisto- ja tiedepolitiikan alan kokemus ja tuntemus, Wahlfors sanoo.

Kansainvälisen neuvottelukunnan kokoonpano

• Professor Eva Åkesson, University of Lund, puheenjohtaja
  • Professor Simone Buitendijk, Vice-Chancellor (President), University of Leeds
  • Professor Yves Flückiger, Rector, University of Geneva
  • Professor Alice Gast, President, Imperial College London (alkane 1.1.2023)
  • Professor Stephan Schröder, Vice Rector, University of Cologne
  • Professor Ludovic Thilly, Executive Vice-Rector, University of Poitiers

Kansainvälinen neuvottelukunta kokoontuu kahdesta kolmeen kertaan vuodessa joko verkkoyhteyden välityksellä, Turussa tai muualla Euroopassa.

Luotu 20.06.2022 | Muokattu 20.06.2022