Turun yliopiston väki kiitti Rauman valtuutettuja kampuksen yhteistyösopimuksen solmimisesta

27.03.2023

Turun yliopiston väki muisti Rauman kaupunginvaltuuston jäseniä maanantaina 27.3. ja kiitti Rauman kampuksen yhteistyösopimuksen solmimisesta. Valtuutetut saivat lahjaksi villasukat ja puiset tarjoilualustat.

– Perinteisesti neulonta on ollut käsityömenetelmä, jonka avulla on osoitettu välittämistä. Sukat ovat yksilöllinen ja henkilökohtainen lahja, jonka neulos muovautuu helposti saajan jalkaan, Marja-Leena Rönkkö opettajankoulutuksen Rauman kampukselta kertoo.

Villasukkien valmistamiseen osallistuivat niin nykyiset kuin jo muualle siirtyneet yliopistolla toimineet opettajat, Satakunnan tekstiiliopettajat, Pikkunorssin johtaja ja opettajankoulutuksen varajohtaja.

Sukkien alustana toimii puinen tarjoilualusta. Alustojen valmistukseen on käytetty niin perinteisiä puusepän työtapoja kuin tämän päivän teknologiaa. Alapuolelle kaiverrettiin opettajankoulutuksen tekstitunniste ”Opettajankoulutusta Raumalla”. Myös tarjoilualustojen valmistamiseen osallistui useita käsityökasvatuksen edustajia.

– Suuret kiitokset Turun yliopiston väelle mukavasta muistamisesta. Hyvällä yhteistyöllä mahdollistamme laadukkaan yliopistokoulutuksen kehittymisen Raumalla jatkossakin, Rauman kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Otso Huuska sanoo.

Turun yliopiston hallitus hyväksyi 14.2. Rauman kaupungin kanssa tehtävän Rauman kampuskokonaisuutta koskevan yhteistyösopimuksen periaatteet. Samalla varmistui myös käsityön aineenopettajien koulutuksen jatkuminen Raumalla.

Rauman kaupunki tukee kampusta vuosittain 1,25 miljoonalla eurolla vuoden 2033 loppuun saakka.

Luotu 27.03.2023 | Muokattu 27.03.2023