Turun yliopistoon viisi uutta englanninkielistä tutkinto-ohjelmaa

11.06.2021

Yliopiston hallitus päätti kokouksessaan 11.6.2021 uusista englanninkielisistä tutkinto-ohjelmista.

Yliopiston kaksi uutta tutkinto-ohjelmaa ovat osa European Campus of City-Universities (EC2U) -allianssin yhteistyötä. Ohjelmat sijoittuvat humanistiseen tiedekuntaan ja matemaattis-luonnontieteelliseen tiedekuntaan. Kolme muuta uutta ohjelmaa sijoittuvat teknilliseen tiedekuntaan. Näistä Health Technology -ohjelman toteuttamiseen osallistuu myös lääketieteellinen tiedekunta.

Yliopiston uudet tutkinto-ohjelmat ja vuoden 2022 aloituspaikkamäärät:

• Master´s Degree Programme in European Languages, Cultures and Societies in Contact, humanistinen tiedekunta, 5 aloituspaikkaa, ohjelma on monikielinen
  • Master´s Degree Programme in Sustainable Cities and Communities, matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta, 10 aloituspaikkaa
  • Master´s Degree Programme in Materials Engineering,  teknillinen tiedekunta, 10 aloituspaikkaa
  • Master´s Degree Programme in Mechanical Engineering, teknillinen tiedekunta, 10 aloituspaikkaa
  • Master´s Degree Programme in Health Technology, teknillinen tiedekunta, 20 aloituspaikkaa.

Turun yliopisto on jäsenenä seitsemän yliopiston ja kaupungin EC2U-yhteistyöverkostossa. Yhtenä yhteistyön muotona on maisteriohjelmien kehittäminen. Turun yliopistoa allianssissa edustaa ja yliopistossa EC2U-työtä johtaa koulutuksesta vastaava vararehtori Piia Björn.

– Turun yliopiston koulutuksen ja tutkimuksen kansainvälisyys ottaa uusien ohjelmien myötä melkoisen askelen eteenpäin, Björn sanoo.

>> EC2U-allianssi

Uutista muokattu 15.6.2021: korjattu Master´s Degree Programme in European Languages, Cultures and Societies in Contact -ohjelman nimi oikeaan muotoon ja lisätty tieto siitä, että ohjelma on monikielinen.

TK

Luotu 11.06.2021 | Muokattu 15.06.2021