Uudistuminen avainasemassa perheyritysten jatkuvuudelle

25.03.2019

Perheyritykset ovat suomalaisen yhteiskunnan tukipilareita. Uudistuva perheyritys – Perhe, omistajuus ja liiketoiminta -kirjan kirjoittajat Krista Elo-Pärssinen ja Jarna Heinonen kuitenkin muistuttavat, että perheyritysten täytyy uudistua, että näin on seuraavatkin sata vuotta.

Perhe omistajana tuo yritykseen aina erityispiirteitä, oli sitten kyse isältä pojalle siirtyvästä konepajasta tai pörssiin listatusta konsernista. Muuttuvassa yhteiskunnassa mukana pysymiseen vaaditaan perheyritysten uudistumista, joka on tasapainoilua perheen, omistajuuden ja liiketoiminnan tavoitteiden välillä.

Perheyritysten uudistuminen on yhteiskunnallisesti merkittävä asia, sillä 70 prosenttia suomalaisista työnantajayrityksistä on perheyrityksiä.

Turun yliopiston kauppakorkeakoulun yrittäjyyden professori Jarna Heinonen ja Perheyritysten liiton asiantuntija, KTT Krista Elo-Pärssinen tarkastelevat Uudistuva perheyritys -kirjassa perheyrityksen uudistumista sekä aiemman kirjallisuuden että käytännön esimerkkien valossa. Kirjassa ovat läsnä perinteet ja muutos sekä perheyrittäjyys, joka luo arvoa yli sukupolvien.

Uudistuva perheyritys -kirja julkaistaan Oodissa, Helsingissä 1.4.2019.

Lue lisää alla olevista linkeistä ja ilmoittaudu julkistamistilaisuuteen!

Luotu 25.03.2019 | Muokattu 28.03.2019