Vastalääke ry:lle Tieteen tiedotuksen kaksivuotinen apuraha

20.10.2020

Rahoituksen turvin koulutukset ja julkaisutoiminta jatkuvat ja toiminta laajenee uusille paikkakunnille.

Tieteen tiedotus ry on myöntänyt vuoden 2020 rahoitushaussa Vastalääke ry:lle 61 000 euron apurahan kaksivuotiselle Vastalääkettä virheellisille ja epäselville terveysväittämille -hankkeelle.

Apurahan avulla Vastalääkkeen toimintaa laajennetaan yhä uusille paikkakunnille Suomessa. Vuosina 2021 ja 2022 järjestetään koulutuksia terveys- ja lääketieteen yleistajuistamisisesta eri puolilla Suomea ja tuotetaan myös Vastalääke.fi-verkkosivustolle uusia yleistajuisia terveysaiheisia artikkeleja.

Vastalääke.fi-verkkosivuston päätoimittaja ja toimituskunnan puheenjohtaja Elias Mokkala sekä Vastalääke ry:n puheenjohtaja Oskari Välimäki kiittävät Tieteen tiedotus ry:tä apurahasta ja luottamuksesta.

– Erityisesti pandemia on osoittanut, kuinka tarpeellista on, että luotettavaa mutta helppolukuista terveystietoa on tarjolla maksutta verkossa. Tieteen tiedotuksen apurahan turvin toimintaa saadaan vietyä yhä uusiin tiedekuntiin. Yritämme innostaa mukaan lisää uusia terveydenhuollon ammattilaisia ja alan opiskelijoita kaikissa opintojensa vaiheissa. Tarve tämänkaltaiselle toiminnalle on jatkuvaa.

Vastalääke ry on Turun yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan opiskelijoiden perustama yhdistys. Yhdistyksen tavoitteena on lääke- ja terveystieteen popularisointi. Yhdistyksen kotipaikka on Turku ja toiminta-alue koko maa. Vastalääke haluaa kannustaa kansalaisia, median edustajia ja päättäjiä kriittiseen ajatteluun, näyttöön perustuvan tiedon hankkimiseen ja synnyttää dialogia asiantuntijoiden ja kansalaisten välillä.

Vastalääke ry julkaisee Vastalääke.fi-verkkosivustolla tutkimuksiin perustuvia helppolukuisia artikkeleita terveydestä. Vastalääke.fi palkittiin vuodesta 2019 Suurella Journalistipalkinnolla kategoriassa Vuoden journalistinen teko.

Luotu 20.10.2020 | Muokattu 21.10.2020