Video: Ihannoivatko videopelit väkivaltaa?

19.09.2019

Digitaalista kulttuuria ja pelaamista tutkimuksessaan tarkastellut Maria B. Garda kertoo videopelien suhteesta väkivaltaan.

Videopeleihin liitetään usein väkivalta tai huoli pelaamisen negatiivisista vaikutuksista. Kulttuurituotannon ja maisemantutkimuksen koulutusohjelmassa työskentelevä Garda kertoo, ihannoivatko videopelit väkivaltaa.

Tutkijatohtorit Garda ja Nena Močnik pureutuvat pelikulttuuriin keskiviikkona 25.9. järjestettävässä workshopissa ja kysyvät, onko olemassa myös hyödyllinen ja opettavainen tapa pelata. Tilaisuudessa keskustellaan pelikulttuurista ja esimerkiksi siitä, miten videopelejä voi käyttää muun muassa koulutus- tai ongelmanratkaisutarkoituksissa.

Ilmoittautuminen workshopiin päättyy perjantaina 20.9. Lisätietoja löytyy Facebook-tapahtumasta.

Luotu 19.09.2019 | Muokattu 19.09.2019