Video: Mihin yrittäjyystaitoja tarvitaan?

30.10.2019

Yrittäjyys on yhä useammalle vaihtoehto tulevaisuuden työmarkkinoilla, ja siihen kannustetaan koulutuksessa. Yrittäjyyden professori Jarna Heinonen kertoo videolla, kuka tarvitsee yrittäjyystaitoja ja miksi.

Heinosen mukaan yrittäjyystaitoja tarvitaan erityisesti asiantuntija-, esimies- ja johtotehtävissä. Hän toteaa, että koska työsuhteet pätkittyvät, työntekijän on kerta toisensa jälkeen lunastettava työnsä ja paikkansa.

– On tärkeää, että myös yliopistoissa tunnistetaan yrittäjyyden kasvava merkitys työelämässä, sillä yhä useampi työelämään siirtyvä tulee koettelemaan siipiään yrittäjänä, Heinonen toteaa videolla.

Työmarkkinoiden muuttuvat vaatimukset voivat Heinosen mielestä tuoda myös uusia mahdollisuuksia, ja näihin mahdollisuuksiin tarttuminen vaatii yrittäjämäistä toimintaa alasta riippumatta.

Luotu 30.10.2019 | Muokattu 30.10.2019