Vuoden 2014 opinnäytteen nimeäminen

11.12.2014

Turun yliopiston hallituksen puheenjohtaja Matti Rihko luovuttaa vuoden 2014 kokouspalkkionsa opiskelijastipendeiksi. Tänä vuonna palkitaan kunkin tiedekunnan paras gradu/diplomityö/tutkielma. Palkinnot jaetaan hallituksen kokouksessa 6.2.2015. Lääketieteellisessä tiedekunnassa valmistuu vuosittain yhteensä noin 200 ylemmän korkeakoulututkinnon opinnäytettä hammaslääketieteen, lääketieteen, terveyden biotieteiden ja terveystieteiden koulutusohjelmissa sekä biokuvantamisen maisteriohjelmassa. Näiden töiden ohjaajia pyydetään tekemään esityksiä tiedekunnan stipendin saajaksi.

Opinnäytteisiin voi tutustua paperisena vedoksena Teutorin kirjastossa tai vaihtoehtoisesti lukea työ Doria.fi -tietokannassa, mikäli julkaisemisesta on laadittu sopimus tekijän ja tiedekunnan välillä. Ylemmälle tai alemmalle korkeakoulututkinnon eOpinnäytteelle ei anneta ISBN-tunnistetta eli tekijän oikeudet julkaista työ edelleen säilyy hänellä itsellään.​​​​

Ohjaajat voivat tehdä esityksiä ohjaamistaan opinnäytteistä 12.1.2015 klo 12.00 (jatkettu aika) asti.

Päätös tiedekunnan Vuoden 2014 paras opinnäyte -stipendin saajaksi tehdään 14.1.2015 dekaanin päätöksellä. Valintakriteereinä käytetään sisällön tasoa, innovatiivisuutta, itsenäisyyttä, tutkimuksen merkitystä, työn viimeistelyä ja kansainvälisyyttä. Lisäksi valinnassa otetaan huomioon yliopiston yhteiset kriteerit: annettu arvosana ja opiskeluaika.

Luotu 11.12.2014 | Muokattu 29.07.2021