Yliopistolla voimassa koronasuojauksen punainen taso

31.03.2021

Yliopisto on koronavalomallin tasolla punainen kaikilla kampuksillaan. Koronavalomalli määrittää koronavirukselta suojautumisen tason Turun yliopistossa.

Yliopiston koronavalomallin punaisen tason mukaisesti työnteko ja opiskelu tapahtuvat pääasiassa etäyhteyksin. Kasvomaskeja pitää käyttää kaikissa yliopiston tiloissa. Minimi suojaetäisyys toisiin henkilöihin on kaksi metriä.

Turun kampuksen lähiopetus on ollut keskeytettynä ja tilat suljettuina opiskelijoilta 19.3.–5.4. Yliopiston koronajohto päätti 31.3., ettei näitä tiukennettuja sulkutoimia jatketa enää 6.4. alkaen. Rajoituksia voidaan tiukentaa, mikäli koronatilanne heikkenee.

Opetuksessa on käytössä pienryhmissä 10 henkilön maksimiosallistujamäärä, millä varmistetaan, että välttämätön lähiopetus voi jatkua. Exam-tenttitilojen käyttö jatkuu ohjeistusten mukaan ja ryhmätyötiloja on käytössä rajoitetusti.  Turun yliopiston kirjaston aukioloajat ja palvelut löytyvät kirjaston verkkosivuilta.

> Yliopiston koronavalomalli

> Yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa ja lisätietoa palveluista

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi.

Luotu 31.03.2021 | Muokattu 18.05.2021