Yliopiston koronavalo punainen kaikilla kampuksilla

27.01.2021

Koronavalomalli määrittää koronavirukselta suojautumisen tason Turun yliopistossa. Yliopisto on tällä hetkellä koronavalomallin tasolla punainen kaikilla kampuksillaan.

Yliopiston johto on linjannut 27.1.2021, että yliopisto jatkaa koronavalomallin punaisella tasolla kaikilla kampuksillaan, myös Raumalla ja Porissa. Tämä tarkoittaa muun muassa sitä, että yliopiston tiloja voidaan käyttää vain rajoitetusti. Työnteko ja opiskelu tapahtuvat pääasiassa etäyhteyksin. Maskeja pitää käyttää kaikissa yliopiston tiloissa. Minimi suojaetäisyys toisiin henkilöihin on 2 metriä aiemman 1,5 metrin sijaan.

Yliopiston koronavalomallissa voidaan siirtyä lievempiä rajoituksia tarkoittavalle keltaiselle tasolle, jos Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin alue siirtyisi leviämisvaiheesta kiihtymistasolle. Rauman ja Porin kampusten suojautumistasoa ja niihin liittyviä ohjeita tarkastellaan jatkossakin tarvittaessa erikseen.

Turun yliopistossa kevätlukukausi (3. ja 4. periodi) toteutetaan pääosin etäopetuksena ja -opiskeluna aiemmin linjatun mukaisesti.  Välttämätöntä lähiopetusta voidaan järjestää pienryhmissä kokoontumisrajoitukset huomioiden. Opiskelijoiden ohjaukseen ja hyvinvointiin kiinnitetään erityistä huomiota.

> Yliopiston koronavalomalli
> Yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi.

Luotu 27.01.2021 | Muokattu 03.03.2021