Lääketieteellinen tekniikka ja terveysteknologia, diplomi-insinööri (2v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• sinua kiinnostaa ihmisen terveys ja nopeasti kehittyvät menetelmät sen mittaamiseksi, piilevien sairauksien havaitseminen mahdollisimman aikaisin mahdollistaen ennaltaehkäisevän hoidon, ja sen myötä ihmisten elämänlaadun parantaminen ja ihmishenkien pelastaminen
  • haluat olla eturintamassa luomassa uusia ratkaisuja, joilla on positiivinen vaikutus ihmiskunnan hyvinvointiin

Lääketieteen tekniikan ja terveysteknologian ohjelmassa annetaan valmiudet terveysteknologian ja terveydenhoidon sovellusten kehittämiseen, joita sekä terveydenhuollon ammattilaiset että tavalliset kuluttujat voivat hyödyntää. Ohjelman opinnot painottuvat kliinisten ja hyvinvointia mittaavien lääketieteellisten järjestelmien teknologiaan, sisältäen muun muussa ihmisen fysiologian, biologian ja neurologian perusteet, terveysalan sovellusten vaatima ohjelmointiosaaminen ja signaalinkäsittely, sekä koneoppimiseen perustuva terveysdata-analytiikka. Opinnot antavat opiskelijalle valmiudet ongelmalähtöiseen ja ratkaisukeskeiseen työskentelyyn, sekä alan erityispiirteitä, teollisuuden tarpeita ja innovaatio- ja tuotekehitystä koskevan teoreettisen tiedon soveltamiseen käytännön ongelmanratkaisutilanteissa.

Tarjoamme sinulle asiantuntevaa ja aallonharjalla olevaa koulutusta aidosti monitieteisen yliopiston vahvuuksia hyödyntäen. Opintoihisi voit yhdistää teknologian lisäksi muita opintoja Turun yliopiston laajasta tarjonnasta ja näin muovata tutkinnosta varmasti itsesi näköisen.

Lääketieteen tekniikkaa sovelletaan laajasti teollisuudessa ja terveydenhuollossa. Ohjelmasta valmistuneet työllistyvät poikkitieteellisiin tehtäviin, joissa yhdistyy lääketieteen, tekniikan, luonnontieteiden ja kauppatieteiden osaaminen. Koulutusohjelma antaa sekä edellytykset toimia vaativissa asiantuntija-, kehittämis- ja johtotehtävissä lääke-, diagnostiikka ja terveysteknologian aloilla että erinomaiset valmiudet jatkotutkintoon johtavaan koulutukseen.

Roosa Hietalahti
Tykkään analysoida dataa, joten valitsin linjakseni lääketieteellisen kuvantamisen. Olen kiinnostunut menetelmistä, joilla voisi tehostaa lääketieteellisten kuvien tulkintaa.
Roosa Hietalahti
lääketieteellisen tekniikan ja terveysteknologian opiskelija
Get inspired by the future.
Meiltä valmistut ammattiin, jossa voit ideoida ja innovoida uutta.