Markkinoinnin ja arvoketjujen johtamisen tutkinto-ohjelma, kauppatieteiden maisteri (2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

  • Olet kiinnostunut syventämään asiantuntemustasi markkinoinnin johtamisesta, talousmaantieteestä ja toimitusketjujen johtamisesta.
  • Tähtäät monipuoliselle, haastavalle uralle organisaatioiden asiantuntija- ja johtotehtäviin.

Turun kauppakorkeakoulun ilmapiiri on yhteisöllinen sekä kansainvälinen ja yritysyhteistyö on tiivistä. Olemme AACSB-akkreditoitu, mikä tarkoittaa jatkuvaa koulutuksen laadun kehittämistä.

Markkinoinnin ja arvoketjujen johtamisen tutkinto-ohjelman erikoistumissuunnat markkinoinnin johtaminen, talousmaantiede sekä toimitusketjujen johtaminen tarjoavat sinulle mielenkiintoisia asiantuntemusta syventäviä opintojaksoja sekä alansa keskeisiä sisältöjä.

Keskeisiä sisältöjä koulutuksessa erikoistumissuunnasta riippuen:

  • asiakasarvo ja asiakaskokemus,
  • markkinointiviestintä ja kuluttajakäyttäytyminen,
  • asiakassuhteiden ja monikanavaisten liiketoimintaverkostojen johtaminen,
  • kuluttajakäyttäytyminen, kaupan maantiede ja liikepaikkasuunnittelu,
  • paikkatietomenetelmien liiketoimintasovellukset ja strateginen aluekehitys
  • kansainvälinen kauppa ja kauppapolitiikka,
  • hankinta-, tuotanto- ja logistiikkakonseptien kehittäminen,
  • eri alojen toimitusketjujen ominaispiirteet ja niiden kehitystarpeet sekä asiakasarvon tunnistaminen ja toteuttaminen erityisesti organisaation materiaali-, tieto- ja rahavirtojen osalta.

Ohjelmasta valmistuneena kauppatieteiden maisterina sinulla on valmiudet tarkastella yritystoimintaa ja talouden ilmiöitä monitieteisesti sekä tunnistaa, analysoida ja kehittää ratkaisuja kannattavasti, vastuullisesti ja tulevaisuusorientoituneesti. Osaat soveltaa tutkimus-, viestintä- ja informaatiolukutaitoja sekä kykenet työskentelemään erityyppisissä verkostoissa ja tiimeissä sekä monipuolisissa organisaatioiden asiantuntija- ja johtotehtävissä omalla erikoistumisalueellasi.

Lue lisää opiskelusta koulutuksen oppiaineissa

Mike Valtonen
Markkinointi on aina murroksessa, mikä tekee siitä mielenkiintoista ja jännittävää. Markkinointi on minulle myös keino toteuttaa luovaa puoltani Turun kauppakorkeakoulussa.
Mike Valtonen
kauppatieteiden opiskelija
Get inspired by the future.
Meiltä saat tutkinnon, joka avaa ovia.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

  • toimitusjohtaja (CEO)
  • kaupallinen johtaja (CCO)
  • markkinointijohtaja tai -päällikkö (CMO)
  • myyntijohtaja, avainasiakasjohtaja, tai -päällikkö
  • toimitusketjujohtaja (CSCO)
  • hankintajohtaja tai -päällikkö (Head of Procurement)
  • konsultti
  • palvelusuunnittelija
  • liikepaikkasuunnittelun asiantuntija
  • aluekehittämisen tai -suunnittelun asiantuntija