Markkinoinnin ja arvoketjujen johtamisen tutkinto-ohjelma, kauppatieteiden maisteri (2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

  • olet kiinnostuneet syventämään asiantuntemustasi markkinoinnista, toimitusketjujen johtamisesta, digitaalisesta liiketoiminnasta ja talousmaantieteestä
  • tähtäät monipuoliselle, haastavalle uralle organisaatioiden asiantuntija- ja johtotehtäviin

 

Turun kauppakorkeakoulun ilmapiiri on yhteisöllinen sekä kansainvälinen ja yritysyhteistyö on
tiivistä.

Markkinoinnin ja arvoketjujen johtamisen tutkinto-ohjelman erikoistumissuunnat markkinointi, toimitusketjujen johtaminen, digitaalinen liiketoiminta sekä talousmaantiede tarjoavat sinulle mielenkiintoisia asiantuntemusta syventäviä opintojaksoja sekä alansa keskeisiä sisältöjä.

Keskeisiä sisältöjä koulutuksessa erikoistumisuunnasta riippuen:

  • strateginen tietohallinnon johtaminen,
  • tietotekniikan hyödyt ja riskit sekä niiden hallintamallit ja tietojärjestelmien mallintamenetelmät (digitaalinen liiketoiminta),
  • palvelu- ja ratkaisukeskeiset liiketoimintalogiikat,
  • markkinointiviestintä ja brändit,
  • markkinointiratkaisujen suunnittelu ja käytännön toteutus sekä asiakassuhteiden ja liiketoimintaverkostojen johtaminen (markkinointi),
  • alueellinen kehittäminen,
  • strateginen liikepaikkasuunnittelu sekä yhteiskunnalliset, taloudelliset ja teknologiset muutostrendit ja niiden vaikutukset yritysten ja toimialojen sijaintiin ja aluekehitykseen (talousmaantiede)
  • hankinta-,tuotanto- ja logistiikkakonseptien kehittäminen,
  • eri alojen toimitusketjujen ominaispiirteet ja niiden kehitystarpeet sekä asiakasarvon tunnistaminen ja toteuttaminen erityisesti organisaation materiaali-, tieto- ja rahavirtojen osalta (toimitusketjujen johtaminen).

Ohjelmasta valmistuneena kauppatieteiden maisterina sinulla on valmiudet tarkastella yritystoimintaa ja talouden ilmiöitä monitieteisesti sekä tunnistaa, analysoida ja kehittää ratkaisuja kannattavasti, vastuullisesti ja tulevaisuusorientoituneesti. Osaat soveltaa tutkimus-, viestintä- ja informaatiolukutaitoja sekä kykenet työskentelemään erityyppisissä verkostoissa ja tiimeissä sekä monipuolisissa organisaatioiden asiantuntija- ja johtotehtävissä omalla erikoistumisalueellasi.

Get inspired by future.
Meiltä saat tutkinnon, joka avaa ovia.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

  • toimitusjohtaja
  • markkinointipäällikkö tai -johtaja
  • avainasiakaspäällikkö tai -johtaja
  • digitaalisen liiketoiminnan kehittäjä
  • chief supply chain officer
  • head of procurement
  • konsultti
  • palvelusuunnittelija
  • teknologiajohtaja
  • liikepaikkasuunnittelun asiantuntija