Markkinoinnin ja arvoketjujen johtamisen tutkinto-ohjelma, kauppatieteiden maisteri (2 v)
Koulutus sopii sinulle, jos:
- Olet kiinnostunut syventämään asiantuntemustasi markkinoinnin johtamisesta, talousmaantieteestä ja toimitusketjujen johtamisesta.
- Tähtäät monipuoliselle, haastavalle uralle organisaatioiden asiantuntija- ja johtotehtäviin.
Turun kauppakorkeakoulun ilmapiiri on yhteisöllinen sekä kansainvälinen ja yritysyhteistyö on tiivistä. Olemme AACSB-akkreditoitu, mikä tarkoittaa jatkuvaa koulutuksen laadun kehittämistä.
Markkinoinnin ja arvoketjujen johtamisen tutkinto-ohjelman erikoistumissuunnat markkinoinnin johtaminen, talousmaantiede sekä toimitusketjujen johtaminen tarjoavat sinulle mielenkiintoisia asiantuntemusta syventäviä opintojaksoja sekä alansa keskeisiä sisältöjä.
Keskeisiä sisältöjä koulutuksessa erikoistumissuunnasta riippuen:
- asiakasarvo ja asiakaskokemus,
- markkinointiviestintä ja kuluttajakäyttäytyminen,
- asiakassuhteiden ja monikanavaisten liiketoimintaverkostojen johtaminen,
- kuluttajakäyttäytyminen, kaupan maantiede ja liikepaikkasuunnittelu,
- paikkatietomenetelmien liiketoimintasovellukset ja strateginen aluekehitys
- kansainvälinen kauppa ja kauppapolitiikka,
- hankinta-, tuotanto- ja logistiikkakonseptien kehittäminen,
- eri alojen toimitusketjujen ominaispiirteet ja niiden kehitystarpeet sekä asiakasarvon tunnistaminen ja toteuttaminen erityisesti organisaation materiaali-, tieto- ja rahavirtojen osalta.
Ohjelmasta valmistuneena kauppatieteiden maisterina sinulla on valmiudet tarkastella yritystoimintaa ja talouden ilmiöitä monitieteisesti sekä tunnistaa, analysoida ja kehittää ratkaisuja kannattavasti, vastuullisesti ja tulevaisuusorientoituneesti. Osaat soveltaa tutkimus-, viestintä- ja informaatiolukutaitoja sekä kykenet työskentelemään erityyppisissä verkostoissa ja tiimeissä sekä monipuolisissa organisaatioiden asiantuntija- ja johtotehtävissä omalla erikoistumisalueellasi.
Lue lisää opiskelusta koulutuksen oppiaineissa
Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:
- toimitusjohtaja (CEO)
- kaupallinen johtaja (CCO)
- markkinointijohtaja tai -päällikkö (CMO)
- myyntijohtaja, avainasiakasjohtaja, tai -päällikkö
- toimitusketjujohtaja (CSCO)
- hankintajohtaja tai -päällikkö (Head of Procurement)
- konsultti
- palvelusuunnittelija
- liikepaikkasuunnittelun asiantuntija
- aluekehittämisen tai -suunnittelun asiantuntija