Kutsu: Lapsen oikeuksien päivä 2023 – verkkotilaisuus Lapsen oikeudesta koulunkäyntiin

10.11.2023

Lapsen oikeus koulunkäyntiin on teemana tämänvuotisessa Varsinais-Suomen Lastensuojelujärjestöt ry:n sekä Turun yliopistosta tutkimuskeskus ja lippulaiva INVESTin ja Sote-akatemian järjestämässä Kansainvälisen Lapsen oikeuksien päivän tapahtumassa. Verkossa toteutettavaa keskustelua voi seurata keskiviikkona 22.11. klo 9–11.

Tilaisuudessa pureudutaan kouluakäymättömyyden ja koulupoissaolojen kysymyksiin ja ratkaisuihin. Mitä ammattilaisten tulisi tutkimustiedon valossa ymmärtää koulupoissaoloista? Mitä tutkittu tieto sanoo syistä ja mahdollisista ratkaisuista?

Tilaisuuden juontaa monikulttuurisen kasvatuksen ja työelämän asiantuntija Katja Keisala.

9.00 Tervetuloa Lapsen oikeuksien viikon verkkotilaisuuteen

• Katarina Alanko, kehityspsykologian dosentti, erikoistutkija, Turun yliopisto
    Tietoisku koulupoissaoloista ja niihin puuttumisesta
  • Marika Rae, perusopetuksen erityispalvelupäällikkö, Turun kaupunki
    Kouluakäymättömien nuorten tukeminen Pysäkki-luokalla.
  • Monica Essén ja Minna Huunonen, perhevalmentajat, Kotoa kouluun -toiminta
    Millä keinoin lasten koulunkäyntiä voidaan tarvittaessa helpottaa, ja keitä kaikkia siihen tarvitaan?
  • Marjo, kokemuskumppani
    Kokemusasiantuntijan puheenvuoro

Yhteinen keskustelu

11.00 Tilaisuus päättyy

Ilmoittaudu mukaan tilaisuuteen 19.11. mennessä ja saat sen jälkeen lisätiedot sähköpostiisi (tarkistathan myös roskapostin). Ilmoittaudu tilaisuuteen tästä linkistä 19.11. mennessä.

Lisätietoja tilaisuuden puhujista VSLJ:n verkkosivuilla.

Lisätietoja:
Kouluakäymättömyyden tutkimukseen liittyvät kysymykset, Katarina Alanko, Turun yliopisto, katarina.alanko@utu.fi
Muut tilaisuuteen tai aiheeseen liittyvät kysymykset, Johanna Syrjänen, Varsinais-Suomen Lastensuojelujärjestöt ry:n hallinto- ja kehittämispäällikkö, 044 5355 139, johanna.syrjanen@vslj.fi

Luotu 10.11.2023 | Muokattu 10.11.2023