Mauno Koivisto -luennon teemana seksuaalinen häirintä ja sukupuolten välinen eriarvoisuus työmarkkinoilla

03.11.2023

Seksuaalinen häirintä ja sukupuolten välinen eriarvoisuus on tämänvuotinen Mauno Koivisto -luennon teema. Tukholman yliopiston taloustieteen professori Johanna Rickne pitää luennon keskiviikkona 15.11. Turun yliopiston Natura-rakennuksen salissa X.

Ricknen luennon otsikkona on  Sexual Harassment and Gender Inequality in the Labor Market. Rickne on tutkinut muun muassa radikaalioikeistopopulismin kasvua sekä sukupuolten eriarvoisuutta työmarkkinoilla. Hän on julkaissut tutkimustaan arvostetuissa kansainvälisissä lehdissä, kuten The quarterly journal of economics, Review of economic Studies sekä American journal of political science.

Luentoa voi kuunnella sekä paikan päällä keskiviikkona 15.11. kello 13.15–14.45 Turun yliopiston Natura X -salissa että etäyhteyksin osoitteessa  https://utu.zoom.us/j/61568094184 .

Luennon järjestää Turun korkeakoulujen yhteiskunnallis-taloudellinen tutkimusyhdistys. Vuonna 1957 perustetun tieteellisen yhdistyksen yksi perustajajäsenistä oli presidentti Mauno Koivisto. Yhdistys on järjestänyt 1990-luvulta lähtien vuosittaisen, ajankohtaista yhteiskunnallista tai taloudellista aihetta käsittelevän Mauno Koivisto -luennon.

>> Lisätietoja yhdistyksestä

Lisätietoja: Turun korkeakoulujen yhteiskunnallis-taloudellisen tutkimusyhdistyksen sihteeri, väitöskirjatutkija Markus Laaninen, markus.a.laaninen@utu.fi

Luotu 03.11.2023 | Muokattu 03.11.2023