Professori Erno Lehtisen tutkimusuraa juhlistava verkkoluentosarja starttaa lokakuussa

07.09.2020

Turun yliopistossa alkaa 7. lokakuuta Erno Lehtinen Online Colloquium -verkkoluentosarja. Vuorovaikutteisella luentosarjalla juhlistetaan kasvatustieteen professori Erno Lehtisen 70-vuotissyntymäpäivää ja vuosikymmenten menestyksekästä, edelleen vahvana jatkuvaa tutkimusuraa.

Professori Lehtinen vastaanotti nettiluentosarjan syyskuun alussa Turun yliopiston opettajankoulutuslaitoksen matematiikan oppimisen tutkimusryhmältä. Luentosarja tuli Lehtiselle iloisena yllätyksenä.

– Lehtisen innovatiivinen tutkimusote ja jatkuva eteenpäin pyrkiminen rohkaisee koko tiedekuntaa ponnistelemaan kovemmin tutkimuksen ja opetuksen saralla, toteaa kasvatustieteen dekaani Jukka Husu.

Sarjan ensimmäiset seitsemän tutkijavierasta on nyt julkaistu. Kansainväliset huippututkijat tarjoavat osallistujille tietoa joustavan matemaattisen ajattelun, varhaisten matemaattisten taitojen tukemisen, kognition sosiaalisen ulottuvuuden, älykkyyden olemuksen, digitaalisten oppimisympäristöjen ja spontaanin matemaattisen havainnoinnin teemoista.

Zoom-ohjelmistolla järjestettävä verkkotapahtuma jatkuu esityksien jälkeen aktiivisella keskustelulla luennon teemasta, ensin Lehtisen ja esittäjän välisenä, sitten pienryhmissä osallistujien kesken.

> Lisätietoa tapahtumasta ja rekisteröityminen osallistujaksi kaikille avoimeen kollogiumiin

Luotu 07.09.2020 | Muokattu 07.09.2020