SciCruise tutustuttaa lapset ja nuoret tieteeseen Itämeren aalloilla

14.03.2019

Tiederisteily SciCruise on suunnattu lapsiperheille, koululaisille, opiskelijoille ja opettajille. Tapahtumassa on tarjolla monipuolinen kattaus työpajoja, näyttelyjä, luentoja ja kilpailuja erityisesti Itämereen, tieteeseen ja teknologiaan liittyen. Ilmoittaudu 15.–16.4.2019 järjestettävään tapahtumaan viimeistään 18.3.2019.

Turun ja Tukholman välillä liikennöivällä Viking Gracella järjestettävä SciCruise innostaa lapsia ja nuoria luonnontieteiden pariin. Työpajoissa osallistujat pääsevät tutustumaan muun muassa legorobotteihin ja 3D-tulostukseen sekä perehtymään Itämeren tilaan, ekosysteemeihin ja luontoon.

Toista kertaa järjestettävän SciCruisen ohjelmaan kuuluu myös erilaisia esityksiä ja kilpailuja, kuten Euro Science Fun -esityksiä, kysy tutkijalta -paneeli ja tiedesuunnistus. Työpajoja järjestetään suomeksi ja ruotsiksi ja esityksiä suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

– Haluamme kannustaa lapsia ja nuoria luonnontieteiden pariin tarjoamalla heille positiivisia kokemuksia. Yliopistoissa ja työmarkkinoilla on paljon mahdollisuuksia nuorille, joilla on vahvaa osaamista luonnontieteistä ja matematiikasta, sanoo tapahtuman järjestelyistä vastaava Lounais-Suomen LUMA-keskuksen johtaja Laszlo Major Turun yliopistosta.

Turun yliopistoon kuuluva Lounais-Suomen LUMA-keskus järjestää SciCruisen yhdessä Uppsalan yliopiston kanssa.

Laszlo Major, p. 050 5650128, laszlo.major@utu.fi

Luotu 14.03.2019 | Muokattu 14.03.2019