Turun yliopiston opiskelijavalinnan tulokset julki

07.07.2021

Turun yliopistoon haki korkeakoulujen kevään toisessa yhteishaussa 31 511 hakijaa, mikä on kolmanneksi eniten suomalaisyliopistoista. Aloituspaikkoja on tarjolla lähes 3000.

Turun yliopistoon haki tänä keväänä korkeakoulujen kevään toisessa yhteishaussa 31 511 hakijaa. Ensisijaisia hakijoita oli 9824. Hakijamäärä jatkaa kasvamistaan: viime vuonna kokonaishakijamäärä oli yhteensä 30 766, joista ensisijaisia hakijoita oli 9685.

Kaikki Turun yliopiston kevään toisen yhteishaun tulokset on nyt julkaistu: viimeisetkin valintakoevalintojen tulokset julkaistiin 6.7., todistusvalintojen tulokset julkaistiin jo toukokuussa.

Osa Turun yliopistoon hakeneista odottaa vielä valintakoevalintojen tuloksia muiden korkeakoulujen hakukohteiden osalta, joten vaikka tulokset on nyt julkaistu, kaikki hakijat eivät voi vielä ottaa vastaan heille tarjottavaa opiskelupaikkaa.

Ensisijaisesta hakukohteestaan paikan saaneilla on ollut mahdollisuus ottaa paikka vastaan heti tulosten julkaisemisen jälkeen, ja Turun yliopiston paikkoja olikin keskiviikkoaamuun 7.7. mennessä otettu vastaan jo lähes 1500.

Hakijat näkevät yhteisvalinnan tuloksensa valtakunnallisella Opintopolku.fi-sivustolla kirjautumalla Oma opintopolku -palveluun. Kaikki hakijat saavat Oma opintopolku -palvelun lisäksi tiedon valinnan tuloksesta myös sähköpostitse. Tuloskirjeestä selviävät hakijan hyväksymispisteet ja pisterajat 9.7.2021 tilanteen mukaisena. Turun yliopisto ei julkaise valittujen nimiä omilla verkkosivuillaan.

Koronaturvalliset valintakokeet vaativat poikkeuksellisia järjestelyitä

Turun yliopiston valintakokeet pidettiin touko-kesäkuussa poikkeuksellisin järjestelyin. Järjestelyissä painotettiin koronaturvallisuutta, ja riittävien etäisyyksien turvaamiseksi osa kokeista pidettiin kampukselle pystytetyissä teltoissa ja Turun messukeskuksessa. Suosituimmilla aloilla valintakokeisiin osallistui yli tuhat hakijaa. Valintakokeisiin osallistui Turun ja Rauman kampuksilla yhteensä noin 7 500 hakijaa.

Valintakoetilaisuuksissa niin hakijat kuin valvojatkin noudattivat ohjeita hyvin eikä niissä ole todettu tapahtuneen altistumisia.

> Lisätietoa opiskelijavalinnan tuloksista ja opiskelupaikan vastaanottamisesta

> Turun yliopiston valintakokeet on pidetty

> Turun yliopiston hakijatilastot (tilastot päivittyvät 9.7. jälkeen, kun kaikki korkeakoulujen kevään toisen yhteishaun tulokset ovat valmiit)

Luotu 07.07.2021 | Muokattu 07.07.2021