31. BioCity Symposium elokuussa 2022

01.04.2022

Vuosittainen BioCity Symposium järjestetään tänä vuonna 25.-26.8.2022 yhdessä InFLAMES lippulaivan kanssa otsikolla Solution is in Immunity. Tapahtuma järjestetään paikan päällä kokouskeskus Maunossa, BioCity-rakennuksessa, ja rekisteröityminen on auki 11.8.2022 asti.

Vuodesta 1991 lähtien järjestetty BioCity symposium on Turun bio- ja molekyylilääketieteilijöiden tärkein vuosittainen kokoontuminen. Puhujat ovat oman alansa kansainvälisiä huippututkijoita, ja tilaisuudet keräävät paikalle satoja osallistujia.

Tänä vuonna puhujiksi on kutsuttu yksitoista kansainvälistä huippututkijaa, ja puhujalistaus on erinomainen. Symposiumin pääpuhujana on Sir Peter J. Ratcliffe, joka esittelee yleisölle vuoden 2019 lääketieteen Nobel-palkintoon johtaneen hypoksiatutkimuksensa. Koska tapahtuma järjestetään yhdessä InFLAMES lippulaivan kanssa, puhujiksi on kutsuttu maailmanluokan immunologeja, mukaan lukien Stanfordin yliopiston professorit Eugene Butcher ja Lawrence Steinman. Symposiumin ensimmäisen päivän lopuksi on myös paneelikeskustelu Role of biotech in the development of new medicies, jossa Jeffrey Bluestone Sonoma Biotherapeutics –yhtiöstä keskustele aiheesta yleisön kanssa.

Lähetä abstrakti ja voit päästä puhumaan tutkimuksestasi suurelle yleisölle

Symposiumin osallistujat edustavat useaa eri tutkimussuuntaa molekyyli-, solu- ja rakennebiologian, biolääketieteen ja kliinisen tutkimuksen alalta niin yliopistoista kuin yrityksistä, ja huomattavan suuri osuus osallistujista on tohtorikoulutettavia ja postdoc-tutkijoita. Tutkijoita kutsutaan osallistumaan symposiumin posterinäyttelyyn ja rekisteröitymisen yhteydessä jättämään posterin abstraktin. Abstraktien viimeinen jättöpäivä on 3.6.2022 klo 16:00, ja abstraktien perusteella ohjelmatoimikunta kutsuu neljä tutkijaa pitämään lyhyen puheen symposiumissa. Viimeinen rekisteröitymispäivä symposiumiin on 11.8.2022 klo 23:59 ja tapahtuma on osallistujille ilmainen.

Symposiumin järjestää BioCity Turku -organisaatio, jonka pääasiallisena tehtävänä on tukea bio- ja molekyylitieteiden tutkimusta Turun yliopistolla ja Åbo Akademissa. Vuoden 2022 visuaalinen ilme pohjautuu Hanna Jaakolan taideteokseen Elämän valtameri.

Luotu 01.04.2022 | Muokattu 01.04.2022