Energian tulevaisuus aiheena Tutkimus edellä -podcastin uudessa jaksossa

22.04.2020

Tutkimus edellä -podcastin uudessa jaksossa puhutaan energiasta ja sen tulevaisuudesta.

Miten tuotamme energiaa tulevaisuudessa? Mitkä asiat vaikuttavat energiankulutukseen ja miten kulutus saadaan kestävälle pohjalle? Podcast-jaksossa aiheesta keskustelevat kehittämisasiantuntija, molekulaarisen kasvibiologian dosentti Marjaana Suorsa sekä tulevaisuuden tutkimuksen professori Petri Tapio.

Marjaana Suorsa on tutkinut urallaan levien fotosynteesiä, joka on yksi mahdollinen puhtaamman energian lähde tulevaisuudessa. Suorsa työskentelee Turun yliopiston kehittämisasiantuntijana ja kuuluu muun muassa yliopiston kestävän kehityksen ohjausryhmään.

Petri Tapio on tutkinut muun muassa energiasektorin muutosta, ihmisten asenteita ja mielikuvia uusiutuvia energiamuotoja kohtaan sekä viime vuosina liikunnan merkitystä kestävän kehityksen kontekstissa.

Uskontotieteen yliopistonlehtori Matti Kamppisen juontaman Tutkimus edellä -podcastin jaksoissa vierailee kaksi tutkijaa eri aloilta keskustelemassa ajankohtaisista ja tärkeistä asiakokonaisuuksista. Podcastin jaksot julkaistaan viikoittain huhti-toukokuussa 2020.

Voit kuunnella jakson upotteena alta tai Soundcloudista, Spotifysta tai Apple Podcastsista.

Luotu 22.04.2020 | Muokattu 22.04.2020