Hyvin hoidettu! -podcast tarjoaa näkökulmia terveyteen ja hoitotieteeseen

29.02.2024

Hoitotieteen laitoksella työskentelevien väitöskirjatutkijoiden uusi podcast Hyvin hoidettu! kertoo terveyteen liittyvästä uusimmasta tutkimustiedosta ja jakaa tietoa hoitotieteestä kiinnostavasti ja ymmärrettävästi.

Hyvin hoidettu! on kaikille terveydestä kiinnostuneille suunnattu uusi podcast-sarja, jota tuottavat hoitotieteen laitoksella työskentelevät väitöskirjatutkijat.

Podcastissa vierailee monipuolisesti hoitotieteen tutkijoita ja asiantuntijoita, jotka keskustelevat terveyteen ja hoitotieteeseen liittyvistä ajankohtaisista aiheista ja tutkimustuloksista. Tutkijat tuovat sarjassa esille asioita omasta tutkimusnäkökulmastaan ja nostavat kuuntelijoille mielenkiintoisia tärppejä.

Podcastin tavoitteena on lisätä hoitotieteen tunnettuutta ja madaltaa siltaa tieteen ja arkielämän välillä. Aiheista keskustellaankin yleistajuisesti; podcastia tehdään kaikille terveydestä yleisesti kiinnostuneille.

– Halusimme edistää hoitotieteen tunnettavuutta ja tehdä sitä ymmärrettäväksi ihan jokaiselle, kertovat hoitotieteen laitoksen väitöskirjatutkijat.

Podcast-sarjan ensimmäisessä jaksossa pohditaan, mitä hoitotiede on. Emeritaprofessori Helena Leino-Kilpi ja tutkimusjohtaja Heidi Parisod keskustelevat hoitotieteen merkityksestä ja siitä, miten hoitotiede on näkynyt heidän elämissään. Lopuksi he tarjoavat tärppejä viimeaikaisista kiinnostavista tutkimuslöydöksistä.

Podcast-sarja on kuunneltavissa Turun yliopiston SoundCloud, Spotify ja Apple Podcasts -kanavilla ja tekstivastineet luettavissa podcastin verkkosivulla. Sarjasta on julkaistu nyt ensimmäinen jakso, ja jatkossa siitä ilmestyy jaksoja kaksi kertaa lukukaudessa.

Luotu 29.02.2024 | Muokattu 29.02.2024