Haku kansainväliseen European Languages, Cultures and Societies in Contact -maisteriohjelmaan on nyt auki

04.04.2022

Monikielinen, kansainvälinen European Languages, Cultures and Societies in Contact -maisteriohjelma kouluttaa asiantuntijoita monikielisiin ja -kulttuurisiin työympäristöihin. Turun yliopistossa ohjelmassa voi opiskella pääaineena joko ranskaa tai saksaa. Haku ohjelmaan on auki 1.4.–31.5.2022.

Monikielinen, kansainvälinen maisteriohjelma European Languages, Cultures and Societies in Contact (120 ECTS) tarjoaa kielten, kulttuurien ja yhteisöjen moninaisuuden ymmärtämiseen tähtääviä opintoja. Sen tavoitteena on kouluttaa asiantuntijoita monikielisiin ja monikulttuurisiin työympäristöihin.

Turun yliopistossa voi ohjelmassa opiskella pääaineena joko ranskaa tai saksaa. Ranskan ja/tai saksan lisäksi ohjelma vaatii erinomaista kielitaitoa myös englannissa.

Maisteriohjelma on luonteeltaan hyvin kansainvälinen. Se kuuluu EC2U (European Campus of City-Universities) -hankkeeseen, jossa eurooppalaiset yliopistot tekevät yhteistyötä järjestämällä yhteistä opetusta ja räätälöityjä kurssikokonaisuuksia. Turun yliopiston partnerit hankkeessa ovat Salamancan (Espanja), Pavian (Italia), Coimbran (Portugali) Poitiers’in (Ranska), Iasin (Romania) ja Jenan (Saksa) yliopistot.

Ohjelma sisältää vähintään kahden lukukauden verran vaihto-opiskelua yhdessä tai useammassa partneriyliopistossa, jotka opiskelija itse valitsee. Ohjelman hyväksytystä suorittamisesta saa tutkintotodistuksen (Master of Arts) kaikista niistä yliopistoista, joissa on opiskeltu vähintään 30 ECTS.

Maisteriohjelmasta peritään ”EC2U student fee” -maksu (1500  € / lukuvuosi), jonka EU/EEA -maiden kansalaiset saavat kuitenkin takaisin.

Ohjelman hakuaika 1.4.–31.5.2022. Tutustu tarkemmin ohjelmaan ja hakuohjeisiin täällä:

> https://www.utu.fi/en/study-at-utu/masters-degree-programme-in-european-languages-cultures-and-societies

Lisätietoja:

Projektikoordinaattori Tiina Tuominiemi