Kiinnostaako opiskelu kansainvälisessä European Languages, Cultures and Societies in Contact -maisteriohjelmassa - tule kuulolle infoon 14.12.

08.12.2022

Turun yliopisto avaa 2023 haettavaksi kansainvälisen, monikielisen, eurooppalaisten yliopistojen yhteistyöhön perustuvan maisteriohjelma European Languages, Cultures and Societies in Contact (120 ECTS). Hakuaika 4.-18.1.2023. Ohjelmasta järjestetään infotilaisuus zoomissa 14.12. klo 14.00-15.00 (Suomen aikaa).

EC2U-allianssin yhteiseen kansainväliseen maisteriohjelmaan otettiin tänä vuonna ensimmäiset opiskelijat. Ensi syksynä opintonsa aloittavien haku on tammikuussa. Ohjelma tarjoaa kielten, kulttuurien ja yhteisöjen moninaisuuden ymmärtämiseen tähtääviä opintoja. Sen tavoitteena on kouluttaa asiantuntijoita monikielisiin ja monikulttuurisiin työympäristöihin.

Turun yliopistossa voi ohjelmassa opiskella pääaineena joko ranskaa tai saksaa. Ranskan ja/tai saksan lisäksi ohjelma vaatii erinomaista kielitaitoa myös englannissa (C1). Ohjelmaan pääsy edellyttää myös kandidaatin tutkintoa soveltuvalta alalta. Kandidaatin tutkinnon tulee olla suoritettu ennen opintojen alkua elokuussa 2023.

Maisteriohjelma on luonteeltaan hyvin kansainvälinen. Se kuuluu EC2U (European Campus of City-Universities) -hankkeeseen, jossa eurooppalaiset yliopistot tekevät yhteistyötä järjestämällä yhteistä opetusta ja räätälöityjä kurssikokonaisuuksia. Turun yliopiston partnerit hankkeessa ovat Salamancan (Espanja), Pavian (Italia), Coimbran (Portugali) Poitiers’in (Ranska), Iasin (Romania) ja Jenan yliopistot.

Ohjelma sisältää vähintään kahden lukukauden verran vaihto-opiskelua yhdessä tai useammassa partneriyliopistossa, jotka opiskelija itse valitsee kielitaitonsa ja kiinnostuksensa mukaan. Ohjelman hyväksytystä suorittamisesta saa tutkintotodistuksen (Master of Arts) kaikista niistä yliopistoista, joissa on opiskeltu vähintään 30 ECTS.

Maisteriohjelmasta peritään ”EC2U student fee” -maksu (1500 euroa/lukuvuosi), jonka EU/EEA -maiden kansalaiset saavat kuitenkin takaisin.

>> Liity infoon

Tervetuloa kuuntelemaan tarkempi esittely sekä esittämään lisäkysymyksiä.

>> Tutustu tarkemmin ohjelmaan ja hakuohjeisiin

Luotu 08.12.2022 | Muokattu 16.12.2022