Kilpi-Jakosen johtama Nuorten osallisuuden ympäristöt -tutkimushanke sai kaupunkitutkimusohjelman rahoituksen

24.01.2022

Professori Elina Kilpi-Jakonen johtama INVEST-tutkimuskeskuksen työryhmä on saanut 150 000 euron rahoituksen tutkimushankkeelleen  Nuorten osallisuuden ympäristöt: Sosiaalisen osallistumisen, kiinnittymisen ja kansalaistoiminnan tekijät kulttuurisesti moninaisten nuorten kasvamisympäristöissä.

Professori Elina Kilpi-Jakosen hankkeen tavoitteena on lisätä ymmärrystä tavoista, joilla kielellisesti, kulttuurisesti ja katsomuksellisesti moninaiset nuoret rakentavat sosiaalista osallisuutta ja ryhmienvälistä kansalaistoimintaa kouluissa, paikallisyhteisöissä ja yhteiskunnassa. Osallisuuteen kuuluvat myös nuorten koulutus- ja työllisyyspolut.

– Tieto joka auttaa kaupunkia rohkaisemaan keskenään erilaisia nuoria kansalaistoimintaan ja tukemaan heidän osallisuuttaan vastaa moniin yhteiskunnallinen eriytymisen huoliin, Turun yliopiston kaupunkitutkimuksen tutkimusjohtaja Sampo Ruoppila toteaa.

Turun kaupunki, Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Länsi-Suomen yleishyödyllinen asuntosäätiö myönsivät yhteensä viidelle tutkimushankkeelle yhteensä 600 000 euroa Turun kaupunkitutkimusohjelman mukaiseen tutkimustyöhön.

Luotu 24.01.2022 | Muokattu 24.01.2022