Musiikkia, historian havinaa ja kuohuvaa Sibelius-museossa – Osallistu konserttiin ja tue lääketieteen tutkimusta ja koulutusta

19.05.2022

Tervetuloa Alumni Medicinae Aboenses ry:n järjestämään konserttiin nauttimaan musiikista, kuohuvasta ja makeasta kesäkuun 1. päivä klo 18.00 alkaen.

Turun yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan alumniyhdistys Alumni Medicinae Aboenses, AMA ry järjestää keskiviikkona 1.6. juhlakonsertin Sibelius-museossa. Konsertin tuotot lahjoitetaan lääketieteellisen tiedekunnan tutkimuksen ja opetuksen kehittämiseen.

– Tämä on hieno avaus alumniyhdistykseltä ja olemme tiedekunnassa todella iloisia, että meillä on näin aktiivisia alumneja. Varainhankinnan konsertti Sibelius-museossa tarjoaa kaikille mahdollisuuden hauskaan kesän avaukseen upeassa ympäristössä ja toisaalta mahdollisuuden tukea tiedekunnan opetusta ja tutkimusta matalalla kynnyksellä, sanoo lääketieteellisen tiedekunnan dekaani Pekka Hänninen.

Ohjelmassa kuullaan klassista ja kevyttä musiikkia, tunnettuja säveliä Bachista Beatlesiin Aboa-kvartetin esittämänä. Aboa-kvartetti aloitti toimintansa vuonna 1986 kamarimusiikkiyhdistys Turku Ensemblen riveissä. Pian kvartetti laajensi toimintaansa esiintyen säännöllisesti Turun eri konserttilavoilla ja ulkomailla. Konsertissa kokoonpanoon kuuluvat viulutaiteilijat Juha-Pekka Vikman ja Ramona Wolin-Takala sekä sellistit Maija Kontunen ja Katja Kolehmainen.

Musiikin lomassa apulaisprofessori Panu Savolainen taustoittaa historiaa musiikin eri aikakausilta. Savolainen on historioitsija ja arkkitehti, joka työskentelee useiden tutkimusteemojen parissa. Tällä hetkellä hänen kiinnostuksen kohteinaan ovat erityisesti keskiaikaiset kivikirkot, uuden ajan alun kaupunkihistoria, tekstien ja materiaalisen kulttuurin suhde, historiallinen paikkatieto sekä aistien historia.

Ilmoittautuminen ja maksu tapahtuvat alla olevan linkin kautta. Varaa paikkasi nopeasti, sillä paikkoja riittää vain 150 ensimmäiselle! Lipun hinta on 50€.

> Ilmoittaudu tapahtumaan

Ohjelma:

18.00 Tervetuloa konserttiin

18.05 Konsertti ja musiikkialustukset: Aboa-kvartetti ja Panu Savolainen

19.20 AMAn kiitokset ja konsertin varojen luovutus yliopistolle: AMAn puheenjohtaja Aulikki Wallin ja sihteeri Minna Kaarisalo

19.30 Kuplivaa ja makeaa Sibelius-museon sisäpihalla

20.00 Kesäilta jatkuu aurinkoisessa Turussa