Oikeustieteellisiin tiedekuntiin yhteensä 46 lisäpaikkaa

13.07.2020

Oikeustieteellisen alan yhteisvalinnan valintakoevalinnan opiskelijavalinta on valmistunut. Yhteisvalinnan toisen vaiheen valintakoepisteet on korjattu Opintopolkuun. Hakijoiden tilanne on korjaantunut Opintopolkuun ja tulokset on julkaistu.

Valintakokeen toisen vaiheen pisteytyksessä viime viikon torstaina havaitun virheen vuoksi oikeustieteellisiin tiedekuntiin otettiin 46 opiskelijaa suunniteltua enemmän. Helsingin yliopistoon otettiin 23 ylimääräistä opiskelijaa (heistä 4 Vaasassa toteutettavaan koulutukseen), Turun yliopistoon 10 ylimääräistä opiskelijaa, Lapin yliopistoon 8 ylimääräistä opiskelijaa ja Itä-Suomen yliopistoon 5 ylimääräistä opiskelijaa.

Oikeustieteelliselle alalle valittiin kevään yhteisvalinnassa yhteensä 384 hakijaa valintakokeiden perusteella ja 225 todistusvalinnassa. Helsingin yliopistoon, Helsinki valittiin 196 opiskelijaa (joista valintakokeella 125), Lapin yliopistoon 168 opiskelijaa (joista valintakokeella 104), Turun yliopistoon 147 opiskelijaa (joista valintakokeella 92), Itä-Suomen yliopistoon 65 opiskelijaa (joista valintakokeella 41) sekä Helsingin yliopiston Vaasan koulutukseen 33 opiskelijaa (joista valintakokeella 22).

Torstaina havaittu virhe johtui siitä, että hakijoille oli vastausten automaattisessa optisessa tarkastuksessa kirjautunut virheellisesti miinuspisteitä tehtävistä, joihin hakija on ruksinut ”ei vastausta” -kohdan.

Virhe korjattiin oikaisemalla opiskelijavalintapäätöstä. Opiskelupaikasta jo tiedon saaneet säilyttivät paikkansa. Virheen korjaamisen johdosta eri hakukohteiden pisterajat muuttuivat.

Oikeustieteellisen alan yhteisvalinnassa ovat mukana Helsingin, Itä-Suomen, Lapin ja Turun yliopistot.

> Oikeustieteellisen tiedekunnan opiskelijavalinnan tulokset Turun yliopistossa

> Pisterajat eri hakukohteisiin