Professori Marja-Liisa Helasvuo Suomen Tiedeseuran jäseneksi

27.12.2023

Turun yliopiston suomen kielen professori Marja-Liisa Helasvuo on kutsuttu Suomen Tiedeseuran jäseneksi.

Suomen Tiedeseura on Suomen vanhin tiedeakatemia, joka on perustettu vuonna 1838 tieteitä edistämään. Tiedeakatemioihin ei voi pyrkiä jäseneksi, vaan akatemiat kutsuvat jäseniä tieteellisen toiminnan merkittävyyden perusteella.

Suomen Tiedeseura on kutsunut kokouksessaan 18.12.2023 jäsenikseen viisi henkilöä. Turun yliopistosta mukaan kutsuttiin professori Marja-Liisa Helasvuo.

Tiedeseura edistää tieteitä julkaisutoiminnalla, jakamalla palkintoja ja tutkimusapurahoja sekä järjestämällä esitelmätilaisuuksia ja kokouksia. Lisäksi tiedeseura voi panna alulle tutkimusta, antaa asiantuntijalausuntoja ja osallistua tieteelliseen keskusteluun.

> Lue lisää Suomen Tiedeseuran sivuilta

Luotu 27.12.2023 | Muokattu 27.12.2023