Tulevan hyvinvointialueen hoitotyön ja hoitotieteen edustajat kokoontuvat Turussa

31.10.2022

Hoitotieteiden tutkimusseura HTTS ry:n Varsinais-Suomen aluetoimikunta järjestää yhteistyössä alueen tutkimus-, koulutus- ja terveyspalveluorganisaatioiden kanssa ”Varsinais-Suomen Hoitotiede Symposium IV: Hoitotiedettä hyvinvointialueelle” -symposiumin. Tilaisuus pidetään 8.11. 2022 klo 12.15–16.00 TYKS T-sairaalassa (Lahesmaa-sali, Hämeentie 11, Turku) ja etänä Teamsissa.

Tapahtuma: Varsinais-Suomen Hoitotiede Symposium IV: Hoitotiedettä hyvinvointialueelle
Aika: 8.11.2022 klo 12.15–16.00
Paikka: TYKS T-sairaala, Lahesmaa-sali, Hämeentie 11, Turku, sekä Teams-etäyhteys (linkki lähetetään ilmoittautuneille)

Vuoden 2022 symposiumin teema ”Hoitotiedettä hyvinvointialueelle” tarttuu ajankohtaiseen yhteiskunnalliseen debattiin hoitotyön johtajuudesta ja hoitotyön imagosta sekä tuo erityisesti yliopiston hoitotieteen tutkimuksen roolin hyvinvointialueella esiin. Symposium on tarkoitettu hoitotyöntekijöille, alan opiskelijoille, asiantuntijoille, tutkijoille, opettajille ja esimiehille, sekä muille asiasta kiinnostuneille.

Symposiumin kuulijoiksi tavoitellaan kohderyhmän lisäksi runsaasti hyvinvointialueen aluevaltuutettujen osallistumista. Tilaisuus on maksuton mutta edellyttää ilmoittautumista. Median edustajat ovat lämpimästi tervetulleita paikalle.

Hoitotieteiden tutkimusseura HTTS ry tukee ja edistää hoitotieteellistä tutkimusta ja sen soveltamista käytäntöön. Varsinais-Suomen aluetoimikunta pyrkii edistämään tätä omalla alueellaan ja toimii symposium koordinoivana tahona. Jo neljättä kertaa järjestettävä symposium on hieno osoitus Varsinais-Suomen alueen keskeisten hoitotyön, koulutuksen ja hoitotieteen tutkimuksen edustajien tiiviistä yhteistyöstä ja aidosta, yhteisestä pyrkimyksestä turvata hoitotyön ja hoitotieteen asema myös tulevalla Varsinais-Suomen hyvinvointialueella.

Symposium järjestetään yhteistyössä Akavan sairaanhoitajat ja Taja ry:n, Terveyskampus Turun, Tehyn akateemisten, Turun ammatti-instituutin, Turun ammattikorkeakoulun, Turun kaupungin hyvinvointitoimialan, Turun yliopiston hoitotieteen laitoksen, Varsinais-Suomen sairaanhoitajat ry:n, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin, Yrkeshögskolan Novian sekä Åbo Akademin kanssa.

Lisätietoa:

Hoitotieteiden tutkimusseura HTTS ry Varsinais-Suomen aluetoimikunta Camilla Strandell-Laine, 0400 497 399, camilla.strandell-laine@novia.fi

Luotu 31.10.2022 | Muokattu 31.10.2022