Turun yliopisto mukana SHIFTissä 25.–26.8.2021

18.08.2021

Tänä vuonna hybriditapahtumana Hotelli Kakolassa ja virtuaaliympäristössä järjestettävän bisnesfestivaalin pääteemat ovat kiertotalous, tekoäly ja digitaalinen luottamus sekä ruokateknologia.

SHIFT on kaksipäiväinen bisnesfestivaali, joka kerää muutoksesta ja tulevaisuuden innovaatioista kiinnostuneet yhteen verkostoitumaan, inspiroitumaan ja jakamaan ideoita. Turun yliopisto toimii tapahtuman kumppanina jo kuudetta kertaa.

Turun yliopisto tuo tapahtumaan tieteellistä tutkimusta, teknologiaa ja innovaatioita, jotka rakentavat kestävää tulevaisuutta. Yliopiston festivaaliohjelmaa ovat tuottamassa Turun kauppakorkeakoulun kiertotaloustiimi, Food Tech Platform Finland, Flavoria®-tutkimusalusta sekä Fotosynteettiset mikrobit -tutkimusryhmä.

Yliopistolla on osasto festivaalialueella Hotelli Kakolassa sekä tapahtuman virtuaalisella alustalla Livetossa. Tule tutustumaan ohjelmaamme ja keskustelemaan yhteistyömahdollisuuksista yliopiston kanssa! Paikalla ohjelmatuottajien lisäksi yritysasiamies Mikko Pohjola, kehityspäällikkö Paavo Kosonen ja yrittäjyysasiamies Kirsi Peura.

Nähdään SHIFTissä!

Tutustu tarkemmin ohjelmatuottajiin:

• Kiertotaloustiimi on Turun kauppakorkeakoulun johtamisen laitoksen tutkijoiden muodostama tutkimusryhmä, jonka tutkimuskohteena ovat suomalaisten edelläkävijäyritysten kiertotalouteen liittyvät strategiat ja motivaatiot. Tiimin tutkimuksen perusteella kestävän huomisen varmistaminen on jokaisen vastuulla niin työn kuin kodinkin arjessa. Tiimi on lanseerannut käsitteen kestävyystoimijuus, jonka aiheinen monialainen tietokirja julkaistaan SHIFTin yhteydessä.
  • Food Tech Platform Finland on elintarvikkeisiin keskittyvä tutkimus- ja liiketoimintaverkosto, joka kokoaa yhteen huippututkimuksen, teknologian ja liike-elämän ammattilaiset. Verkoston tavoitteena on muodostaa uusia liiketoimintakumppanuuksia ja kasvumahdollisuuksia sekä vauhdittaa ruokateknologisten innovaatioiden, startup-yritysten ja liiketoimintamahdollisuuksien luomista.
  • Flavoria® on innovaatioalusta sekä lounasravintola ja kahvila, jossa yritykset, kuluttajat ja tieteellinen tutkimus toimivat yhteistyössä.  Se on myös Food Tech -työkalu, jonka avulla etsitään ratkaisuja kestävään kehitykseen ja ihmisten hyvinvointiin liittyviin kysymyksiin. Lounasravintola sijaitsee Turun yliopiston Kupittaan kampuksella.
  • Fotosynteettisten mikrobien tutkimusryhmä on erikoistunut levien biotekniikkaan ja fotosynteesiin. Tiimin tavoitteena on integroida kaupalliset kasvihuoneet levien viljelyjärjestelmiin, jonka avulla kasvihuonejätevesistä voidaan poistaa ylimääräisiä ravinteita ja tuottaa arvokasta leväbiomassaa. Lähestymistapa on askel kohti tulevaisuuden kiertotaloutta.

Lippuja tapahtumaan on saatavilla SHIFTin tapahtumasivuilta www.theshift.fi

Lisätietoja:

Luotu 18.08.2021 | Muokattu 20.08.2021