Tutkimusesittely kolmessa minuutissa - tule kannustamaan suosikkisi voittoon 3MT-kilpailussa

12.02.2019

Kuka osaa kiteyttää tutkimuksensa kolmeen minuuttiin taidokkaimmin? Siihen etsitään jälleen vastausta, kun keskiviikkona 27.2. käydään Turun yliopiston järjestyksessä kolmas Three Minute Thesis -kilpailu. Turun kauppakorkeakoulun OP-Salissa kello 12.15 alkava tapahtuma on yleisölle avoin.

Vuoden 2018 finalistit

Vuoden 2018 voittaja Khalil Shahramian (kesk.) edusti Turun yliopistoa Coimbra Groupin kansainvälisessä kilpailussa, ja vei voiton myös siinä kilpailussa. Turun yliopiston seuraava edustaja Coimbran kilpailuun valitaan 27.2.. Samassa kilpailussa valitaan myös yleisön suosikki.

3MT on australialaisen Queenslandin yliopiston kehittämä akateeminen kilpailu, jossa tohtorikoulutettavat kilpailevat esittelemällä kolmessa minuutissa tutkimusaiheensa ja sen merkittävyyden. Esitykset pidetään englanniksi. Turun yliopiston finaalin voittanut osallistuu Coimbra Groupin yhteiseen kansainväliseen kisaan videolla.

Finaalissa kilpailevat:

• Riikka Harikkala-Laihinen, Turun kauppakorkeakoulu
  • Pooneh Sotoudehnia, Luonnontieteen ja tekniikan tiedekunta
  • Kristin Suorsa, Lääketieteellinen tiedekunta
  • Kenneth Drummond, Humanistinen tiedekunta
  • Venkat Subramaniam Rathinakannan, Lääketieteellinen tiedekunta
  • Tiina Lehtiniemi, Lääketieteellinen tiedekunta
  • Artem Plyusnin, Lääketieteellinen tiedekunta
  • Muhammad Waqar Ashraf, Lääketieteellinen tiedekunta

Finaalin tuomareina toimivat vararehtori Riitta Pyykkö, PET-keskuksen johtaja Juhani Knuuti ja Kieli- ja viestintäopintojen keskuksen johtaja Michael Nelson.

Tuomaristo valitsee Coimbra Groupin kansainväliseen kilpailuun lähetettävän esityksen, mutta yleisö pääsee valitsemaan oman suosikkinsa.

3MT-finaali Turun yliopiston kauppakorkeakoulun (Rehtorinpellonkatu 3) OP-Salissa ke 27.2. kello 12.15 alkaen.

>> Lue lisää 3MT-kilpailusta

Luotu 12.02.2019 | Muokattu 23.11.2020