Yliopiston koronarajoituksiin lievennyksiä lokakuussa

09.09.2021

Turun yliopiston koronajohto on linjannut, että epidemiatilanteen niin salliessa syyslukukauden toiseen periodiin lähdetään nykyistä lievemmin koronarajoituksin. Tavoitteena on paluu kampusarkeen, jossa lähikontakteja voidaan mahdollisimman turvallisesti kasvattaa. Toinen periodi alkaa 25.10.2021.

Rehtori Jukka Kolan mukaan nyt lukuvuoden alussa on tärkeätä, että päästään rakentamaan jälleen yhteisöllisyyttä ja kampusarkea pitkien poikkeuksellisten aikojen jälkeen.

– Tavoitteena on avautua muun yhteiskunnan mukana ja palata hallitusti tilanteeseen, jossa fyysinen läsnäolo kampuksilla on laajasti mahdollista sekä henkilöstölle että opiskelijoille, Kola sanoo.

Turun yliopiston kampusrakennusten ulko-ovet ovat pitkään olleet suljettuina. Ovet aletaan pitää auki arkisin klo 7.45–17.00, ja tämä muutos astuu voimaan välittömästi. Korkeakoulujen yhteisten rakennusten osalta ovien aukiolo linjataan erikseen mahdollisimman nopealla aikataululla.

Uudet ohjeistukset monipaikkaiseen työhön vahvistetaan ja niistä tiedotetaan lokakuun alkupuolella. Ohjeita ryhdytään noudattamaan 2. periodin alusta 25.10.2021 alkaen, jos epidemiatilanne sallii. Tällä hetkellä voimassa oleva etätyösuositus pysyy voimassa ensimmäisen periodin loppuun saakka.

Tavoitteena on, että 2. periodin alusta 25.10.2021 alkaen myös tilakohtaisesta 50 henkilön maksimimäärärajoituksesta voidaan luopua.

> Yliopiston ohjeet koronavirustilanteessa

Mahdolliset lisätietotiedustelut ja kysymykset pyydetään ensisijaisesti lähettämään sähköpostitse osoitteeseen koronainfo@utu.fi.

Katso myös:

> Yliopiston koronavalo keltainen – lähiopetusta järjestetään syksyllä niin paljon kuin mahdollista (uutinen 11.8.2021)

Luotu 09.09.2021 | Muokattu 01.10.2021