Kemia, luonnontieteiden kandidaatti ja filosofian maisteri (3 v + 2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• olet kiinnostunut luonnontieteistä ja haluat oppia niitä monipuolisesti
  • olet kiinnostunut ongelmanratkaisusta
  • haluat ymmärtää maailmaa syvällisemmin

Kemia on käytännönläheinen ala ja kokeellinen luonnontiede. Opintoihin kuuluukin paljon laboratoriotyöskentelyä.

Kemia liittyy läheisesti muihin luonnontieteisiin, ja monialainen yliopisto tarjoaa siten paljon erilaisia opintopolkuja. Teemme myös paljon yhteistyötä toisen turkulaisen yliopiston Åbo Akademin kanssa.

Kemian opiskelijoilla on erittäin hyvä yhteishenki ja oma identiteetti. Laitos on palkittu opettajatuutorijärjestelmästään.

Maisterivaiheessa voit erikoistua lääkekehityksen kemiaan, kestävän kehityksen materiaalien kemiaan tai valmistua kemian aineenopettajaksi. Kemistien työllistymismahdollisuudet ovat monipuoliset, ja Turun alueella on paljon kemian alan yrityksiä.

Kemistinä voit toimia teollisuudessa tuotekehittelyn, tutkimuksen ja laadunvalvonnan tehtävissä; korkeakoulujen ja eri tutkimuslaitosten palveluksessa opettajina ja tutkijoina tai esimerkiksi sairaalalaboratorioissa, tullissa tai puolustusvoimissa.

Reetta Rantakokko
Suurin toiveeni ja tavoitteeni tällä hetkellä olisi työllistyä kemian ja ehkäpä myös fysiikan lehtoriksi johonkin Turun tai sen lähikunnan lukioon.
Reetta Rantakokko
kemian opiskelija
Get inspired by science.
Meiltä valmistut työhön, joka innostaa ja inspiroi.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• kemian opettaja
  • tutkija
  • kemisti
  • laboratoriopäällikkö
  • kehittämispäällikkö
  • research scientist
  • laadunvalvontapäällikkö
  • tuotekehityskemisti
  • projektitutkija

Mihin työtehtäviin koulutuksesta valmistuneet ovat sijoittuneet? Katso töissä.fi-palvelusta

Kemistin urapolku