Fysikaaliset tieteet, luonnontieteiden kandidaatti ja filosofian maisteri (3 v + 2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• haluat ymmärtää miten maailma toimii
  • olet utelias ja tykkäät visaisten ongelmien ratkaisemisesta
  • haluat olla tekemässä kestävää tulevaisuutta

Fysiikka antaa vahvan luonnontieteellisen pohjan, joka tarvitaan muiden luonnontieteiden ja tekniikan eturintamassa. Turun yliopiston fysikaalisten tieteiden koulutuksessa voit erikoistua mm. tähtitieteeseen, teoreettiseen kvanttifysiikkaan, lääketieteelliseen fysiikkaan tai valmistua aineenopettajaksi. Lisätietoja linjoista opintopolusta.

Maisterivaiheessa sinulla on mahdollisuus luoda oma monitieteinen polkusi, joka tukee tulevaisuuden tavoitteitasi, olivatpa ne tutkijan uralla tai teollisuudessa. Fyysikon koulutuksella voit työskennellä tutkijana, opettajana, johtajana tai vaikka perustaa oman firman.

Ella Toppari
Turun yliopisto tarjoaa hyviä opintoihini liittyviä mahdollisuuksia, siksi päädyin juuri tänne.
Ella Toppari
tähtitieteen opiskelija
Get inspired by science.
Meiltä valmistut työhön, jossa voit ideoida ja innovoida uutta.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• sairaalafyysikko
  • tutkija
  • opettaja
  • tutkimus- ja kehitysinsinööri
  • patenttiasiamies
  • teknologiajohtaja
  • ohjelmistoinsinööri
  • myyntipäällikkö

Mihin työtehtäviin koulutuksesta valmistuneet ovat sijoittuneet? Katso töissä.fi-palvelusta

Alumnitarina: Nopeasti kiinni työelämään

Sinua voisi kiinnostaa myös