Kauppatieteet, Turku, kauppatieteiden kandidaatti ja kauppatieteiden maisteri (3 v + 2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• olet innovatiivinen, vastuuntuntoinen ja ratkaisukeskeinen
  • olet kiinnostut yritysten, organisaatioiden tai työyhteisöjen toiminnasta, kehittämisestä tai johtamisesta
  • olet kiinnostunut globaalista, vastuullisesta liiketoiminnasta ja liiketoiminnan uudistamisesta yrittäjämäisellä asenteella
  • haluat haastavalle ja monipuoliselle uralle asiantuntija- tai johtotehtäviin tai haaveilet omasta yrityksestä

Turun kauppakorkeakoulu kouluttaa opiskelijoistaan yrittäjähenkisiä, innovatiivisia ja vastuullisia tulevaisuuden päättäjiä ja asiantuntijoita, joilla on erinomaiset valmiudet työskennellä kansainvälisissä toimintaympäristöissä. Turun kauppakorkeakoulu on AACSB-akkreditoitu, mikä tarkoittaa jatkuvaa koulutuksen laadun kehittämistä. Ilmapiirimme on yhteisöllinen sekä kansainvälinen ja yritysyhteistyö on tiivistä. Laajan oppiaine- ja kurssitarjonnan ansiosta voit rakentaa yksilöllisen, monipuolisen ja kilpailukykyisen tutkinnon.

Kauppatieteen kandidaatin (KTK) tai maisterin (KTM) tutkinto avaa sinulle valmistumisen jälkeen useita eri urapolkuja ja mahdollisuuksia sekä hyvän työllistymisen. Ensimmäisen opiskeluvuoden aikana valitset koulutusohjelmaksesi laskentatoimen ja rahoituksen; markkinoinnin ja arvoketjujen johtamisen, kansainvälisen johtamisen ja yrittäjyyden tai taloustieteen.

Laskentatoimen ja rahoituksen koulutusohjelma tarjoaa kattavat perustiedot ja akateemisen pohjan toimia laskentatoimen ja rahoituksen tai muissa vastaavissa talouden ja hallinnon tehtävissä, kuten esimerkiksi yritysten ja yhteisöjen talouden, rahoituksen tai yritysjuridiikan erilaisissa asiantuntijatehtävissä. Koulutusohjelmassa voit erikoistua laskentatoimen ja rahoituksen tai yritysjuridiikan erikoistumissuuntiin.

Markkinoinnin ja arvoketjujen johtamisen koulutusohjelmasta valmistuneet osaavat luoda ja kehittää vastuullista ja eettistä liiketoimintaa, joka yhdistää asiakaslähtöisesti ja innovatiivisesti uudet tarpeet ja mahdollisuudet globaaleilla markkinoilla erilaisissa toimintaympäristöissä. Ohjelman erikoistumissuunnat ovat markkinointi, toimitusketjujen johtaminen sekä digitaalinen liiketoiminta. Opintoja ohjelmaan tuottaa myös talousmaantiede, jonka voi valita erikoistumissuunnaksi maisterivaiheessa.

Kansainvälisen johtamisen ja yrittäjyyden koulutusohjelman opinnoissa perehdytään sekä pienten että suurten yritysten kansainvälistymiseen. Saat valmiudet luoda ja johtaa yrittäjämäisiä toimintoja organisaation eri tasoilla. Erikoistumissuunnaksi voit valita kansainvälisen liiketoiminnan, johtamisen ja organisoinnin tai yrittäjyyden. Muutos hakukohteessa: Ohjelman haetaan aiemmasta poiketen hakukohteen Kauppatieteet, Turku kautta. Erillinen haastatteluvalinta on poistunut. Opiskelupaikan saaneista valitaan tutkinto-ohjelman ensimmäisen opiskeluvuoden syyslukukauden aikana erillisessä sisäisessä haussa.

Taloustieteen koulutusohjelma sopii opiskelijalle, jota kiinnostaa talouselämä ja yhteiskunnalliset asiat. Koulutus antaa analyyttiset taloustieteelliset valmiudet vaativiin asiantuntija- ja johtotehtäviin yrityksissä, rahoituslaitoksissa ja julkisella sektorilla.

Laura Leimola
Turun yliopistossa minua inspiroivat jatkuva oman tietotaidon laajeneminen, mielenkiintoiset luennoitsijat ja mahdollisuus valita opintoihinsa myös muiden tiedekuntien tarjoamia kursseja.
Laura Leimola
kauppatieteiden opiskelija
Get inspired by the future.
Meiltä saat tutkinnon, joka avaa ovia.

Koulutuksesta valmistuvien uramahdollisuuksia

Laskentatoimea ja rahoitusta opiskelevat:

• talousjohtaja
  • talouspäällikkö
  • auktorisoitu tilintarkastaja
  • business controller
  • accounting advisor
  • salkunhoitaja
  • sijoitus-, riski-tai yritysanalyytikko
  • finance advisor
  • veroasiantuntija

Markkinointia ja arvoketjujen johtamista opiskelevat:

• markkinointisuunnittelija-, päällikkö tai -johtaja
  • avainasiakaspäällikkö tai -johtaja
  • järjestelmäasiantuntija tai -suunnittelija
  • teknologiajohtaja
  • viestintä- ja digiasiantuntija
  • konsultti
  • toimitusketjujen asiantuntija
  • chief supply chain officer
  • digitaalisen liiketoiminnan kehittäjä
  • liikepaikkasuunnittelun asiantuntija

Kansainvälistä johtamista ja yrittäjyyttä opiskelevat:

• liiketoiminnan analyytikko tai kehittäjä
  • johdon analyytikko tai konsultti
  • organisaation kehittäjä
  • kansainvälisen markkinoinnin asiantuntija tai päällikkö
  • vastuullisen liiketoiminnan asiantuntija tai päällikkö
  • henkilöstöasiantuntija tai -päällikkö
  • viennin asiantuntija tai päällikkö
  • tiimipäällikkö
  • yksityisyrittäjä, start-up:n vetäjä
  • maajohtaja

Taloustiedettä opiskelevat:

• ekonomisti
  • tutkimuspäällikkö
  • analyytikko
  • neuvonantaja
  • taloustoimittaja

Koulutus antaa sinulle monipuoliset uramahdollisuudet aina markkinoinnin ja HR:n tehtävistä laskentatoimen työtehtäviin kansallisesti sekä kansainvälisesti - yksityisellä, julkisella tai kolmannella sektorilla.

Mihin työtehtäviin koulutuksesta valmistuneet ovat sijoittuneet? Katso töissa.fi-palvelusta.

"Hain ykkösenä just Turun kauppikseen!"

Sinua voisi kiinnostaa myös

Asiasanat: kauppatiede