Taloustiede, valtiotieteiden kandidaatti ja valtiotieteiden maisteri (3 v + 2 v)

Koulutus sopii sinulle jos:

• olet kiinnostunut talouselämästä ja yhteiskunnallisista kysymyksistä
  • haluat oppia soveltamaan matemaattisia ja tilastollisia menetelmiä
  • sinua kiinnostaa ura vaativissa asiantuntija  tai johtotehtävissä yrityksissä, rahoituslaitoksissa tai julkisella sektorilla

Taloustieteelliset analyysivalmiudet ovat välttämättömiä nopeasti muuttuvassa talouselämässä. Yhteiskuntatieteellisen alan koulutuksena taloustieteen VTK/VTM-ohjelma painottaa lisäksi yhteiskunnallisten asioiden hallintaa.

Turun yliopiston taloustieteen ohjelma täyttää alan korkeat kansainväliset vaatimukset, ja siihen kuuluu muihin kotimaisiin ohjelmiin nähden mittavammat kvantitatiiviset menetelmäopinnot. Ohjelman korkea taso tunnetaan ja tutkintoa arvostetaan myös laajasti työnantajien keskuudessa. Turun kauppakorkeakoulu on AACSB-akkreditoitu, mikä tarkoittaa jatkuvaa koulutuksen laadun kehittämistä.

Taloustieteen oppiaineesta valmistuneita palkataan vaativiin asiantuntijatehtäviin yksityiselle ja julkiselle sektorille. Tyypillisiä työnantajia ovat liikepankit, suuryritykset, kansainväliset organisaatiot, Suomen Pankki, valtiovarainministeriö ja taloudelliset tutkimuslaitokset. Ekonomistien työmarkkinanäkymät ovat erittäin hyvät.

Julia Siimento
Parasta yliopisto-opinnoissa on mahdollisuus kehittää ja haastaa omaa ajatteluaan, mennä myös epämukavuusalueelleen ja löytää omia mielenkiinnon kohteitaan.
Julia Siimento
taloustieteen opiskelija
Get inspired by the future.
Meiltä saat tutkinnon, joka avaa ovia.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• ekonomisti
  • tutkimuspäällikkö
  • toimitusjohtaja
  • analyytikko
  • neuvonantaja
  • taloustoimittaja
  • yliaktuaari

Mihin työtehtäviin koulutuksesta valmistuneet ovat sijoittuneet? Katso töissä.fi-palvelusta