Matematiikka ja tilastotiede, luonnontieteiden kandidaatti ja filosofian maisteri (3 v + 2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• pidät loogisesta päättelystä ja täsmällisestä perustelusta
  • olet kiinnostunut luonnon, talouden tai muiden ilmiöiden matemaattisesta ymmärtämisestä

Matematiikan ja tilastotieteen opinnoissa painotetaan asioiden täsmällistä perustelua ja asioiden syvällistä ymmärtämistä. Opinnot antavat loistavat valmiudet oppia ja ymmärtää muita aloja, joissa esiintyy matematiikkaa.

Turun yliopistossa opetus ja tutkimus on ainoana Suomessa erityisen painottunut diskreettiin matematiikkaan eli koodausteoriaan, kryptografiaan ja laskettavuuden teoriaan. Matematiikan opinnoissa voit erikoistua mm. sovellettuun matematiikkaan, diskreettiin matematiikkaan, data-analyysiin tai vakuutusmatematiikkaan.

Tilastotieteessä voit kurssivalintojen kautta suuntautua mm. aikasarja-analyysin ja ekonometrian tilastollisiin menetelmiin, tilastolliseen data-analytiikkaan, bio- ja lääketieteiden tilastollisiin menetelmiin tai tilastotieteen teoriaan.

Koulutus antaa sinulle valmiudet hyvin erilaisiin tehtäviin, kuten rahoitus- ja vakuutusalalle, teollisuuteen asiantuntijaksi, suurten datamäärien käsittelyyn tai muihin asiantuntija- ja tutkimustehtäviin.

Lisätietoa linjoista Opintopolusta.

Sitaatti sci matematiikka Korpua
Matematiikan ja tilastotieteen laitokselta valmistut töihin!"
Aleksi Korpua, matematiikka
Get inspired by science.
Meiltä valmistut työhön, joka innostaa ja inspiroi.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• opettaja
  • analyytikko
  • vakuutusmatemaatikko
  • teollisuusmatemaatikko
  • tilastotieteilijä
  • tutkija

Mihin työtehtäviin koulutuksesta valmistuneet ovat sijoittuneet? Katso töissä.fi-palvelusta matematiikka tai tilastotiede.