Luokanopettajan tutkinto-ohjelma, Rauma, kasvatustieteen kandidaatti ja kasvatustieteen maisteri (3 v + 2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• tulet hyvin toimeen ihmisten kanssa
  • olet kiinnostunut lasten ja nuorten kanssa työskentelystä
  • haluat kouluttautua kasvatuksen, koulutuksen, opetuksen ja oppimisen asiantuntijaksi

Luokanopettajan tutkinto-ohjelmaan sisältyy kasvatustieteen opintoja, opetusharjoittelua sekä perusopetuksessa opetettavien aineiden ja aihekokonaisuuksien monialaisia opintoja. Valmistuvalla luokanopettajalla on valmiudet sekä itsenäiseen työskentelyyn että moniammatilliseen yhteistyöhön opettajana ja kasvattajana. Tutkinto-ohjelman tavoitteena on taito kohdata ja opettaa myös kulttuuritaustoiltaan ja valmiuksiltaan erilaisia oppilaita.

Suurin osa luokanopettajaksi valmistuneista työskentelee opetustehtävissä. Tutkinnon suoritettuasi sinulla on kelpoisuus toimia esiopetuksessa ja luokanopettajana perusopetuksessa luokilla 1-6. Sivuaineiden avulla voit hankkia myös aineenopettajan (esim. liikunnan aineenopettajan kelpoisuus) tai erityisluokanopettajan kelpoisuuden.

Koulutus antaa valmiudet myös kasvatusalan hallinnollisiin, suunnittelu-, tutkimus- ja kehitystehtäviin. Turun yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan opiskelijat ovat sijoittuneet valmistumisensa jälkeen hyvin työmarkkinoille.

Turun yliopiston opettajankoulutuslaitoksella annettava opetus pohjaa korkealaatuiseen tutkimukseen. Rauman kampus on viihtyisä, ja akateeminen yhteisö tiivis ja keskusteleva. Tiedekunnan toimivat kansainväliset suhteet mahdollistavat myös lähdön opiskelijavaihtoon eri puolille maailmaa.

Iida-Sofia Väkiparta
Rakastan alalla sitä, miten vapaasti voimme käyttää omia vahvuuksia ja luovuutta opetuksen suunnittelussa. Ala sopii täydellisesti niille, jotka etsivät monipuolista, ihmisläheistä ja aidosti merkityksellistä työtä.
Iida-Sofia Väkiparta
luokanopettajaopiskelija

*Tarkistathan voimassaolevat valintaperusteet aina opintopolusta.

Get inspired by the future.
Meiltä valmistut työhön, jolla on merkitystä.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• luokanopettaja
  • aineenopettaja
  • erityisluokanopettaja
  • erityisopettaja
  • esiopettaja
  • rehtori

Mihin työtehtäviin koulutuksesta valmistuneet ovat sijoittuneet? Katso töissä.fi-palvelusta