Matematiikan, fysiikan tai kemian aineenopettaja ja luokanopettaja, luonnontieteiden kandidaatti ja filosofian maisteri (3 v + 2 v)

Koulutus sopii sinulle, jos:

• haluat toimia opettajana koulussa
  • haluat ymmärtää, miten maailma toimii
  • olet utelias ja tykkäät visaisten ongelmien ratkaisemisesta
  • haluat olla tekemässä kestävää tulevaisuutta

Koulutus antaa sinulle pätevyyden toimia aineenopettajana yläkoulussa, lukiossa ja ammatillisessa oppilaitoksessa sekä luokanopettajana alakoulussa ja esiopettajana. Voit valita pääaineeksesi matematiikan, fysiikan tai kemian ja sivuaineeksi jonkin toisen opetettavan aineen. Noin 20 op lisäopinnoilla olet pätevä opettaja kahdessa luonnontieteellisessä aineessa ja alakoulussa.

Kandidaatin opinnoissa opiskelet pääainettasi, perusopetuksessa opetettavien aineiden ja aihekokonaisuuksien monialaiset opinnot sekä kieli- ja viestintäopintoja. Voit ottaa myös sivuaineen. Maisterivaiheessa eteen tulee pääaineopintoja ja opettajan pedagogiset opinnot.

UTUlähettiläs Laura Hamdi sitaattikuva
Pedagogisten opintojen aikana minulle avautui uudella tavalla kaikki se, mitä opettajan laajaan työnkuvaan oikeasti kuuluu, ja opinnot tekivät minuun suuremman vaikutuksen kuin olisin etukäteen osannut kuvitella!
Laura Hamdi
aineenopettajaksi erikoistunut kemian opiskelija
Get inspired by science.
Meiltä valmistut työhön, joka innostaa ja inspiroi.

Koulutuksesta valmistuneiden uramahdollisuuksia:

• aineenopettaja