Myllymäen joulu kutsuu avoimiin oviin Rauman kampukselle

25.11.2022

Turun yliopiston opettajankoulutuslaitoksen Rauman kampuksella vietetään avointen ovien päivää torstaina 1.12. Kello 9–19 järjestettävässä tapahtumassa kävijät voivat kuulla tietoiskuja Rauman kampuksella tehtävästä tutkimuksesta sekä osallistua muun muassa musiikillisiin joululeikkeihin, askarrella Seminaarin puutarhassa, valmistaa piparimuotteja tai Makramé-tonttuja.

Päivän aikana Myllymäelle saapuvat voivat kierrellä vapaasti opettajankoulutuslaitoksen tiloissa ja osallistua ohjelmaan.

Ohjelma

Musiikilliset joululeikit lapsille (Aino Pohjanoksa -sali, Kirjastorakennus). Joululeikit on suunnattu päiväkotiryhmille ja alkuopetukseen. Kello 9.30, 10.00 ja 14.30 alkaviin tapahtumiin on erillinen ilmoittautuminen.

Normaalikoulun jouluinen myyntipiste klo 10–18 (Päärakennus, tila 115). Myynnissä lämmintä glögiä, jouluisia herkkuja ja pieniä jouluisia tuotteita, samalla mahdollisuus tutustua Norssin monipuoliseen toimintaan!

Askartelupaja Seminaarin puutarhalla kello 12, 14 ja 16 (Puutarharakennus). Tervetuloa askartelemaan tuikkulyhtyjä luonnonmateriaalein tai tekemään joulutervehdys puutarhan puihin ripustettavaksi.

Toimintaa Teknikassa. Kello 13, 15 ja 17 Teknika- ja Torni-kierrokset. Lähtö Teknikan ala-aulasta, opastajina TK-kilta. Kello 15–18 piparimuottien valmistus (TK113, TK-kilta) ja Makramé-tonttupaja (TK116, TK-kilta).

Studia Generalia -luennot (Toivo Laurilehto -sali, Päärakennus)

Klo 16 ”Jokasel opel o ollu ensmänen koulupäiv” – runoilija Heli Laaksosen ajatuksia ja riimejä opettajista ja oppimisesta

Klo 16.45 Inkeri Ruokonen: Lapsuuden puutarhaa vaalimassa - ajankohtaista varhais kasvatuksen opettajankoulutuksesta ja varhaiskasvatuksen taidepedagogiikasta Rauman kampuksella

Klo 17.15 Jaana Lepistö & Ville Turunen: BeeBusiness - oppilaat yrittämässä

Klo 17.45 Tellervo Härkki & Marja-Leena Rönkkö: Käsityönopettajan ammatillisen asiantuntijuuden kehittyminen opettajankoulutuksessa - opiskelijoiden murrosvaiheen kokemuksia

Klo 18.15 Meri Pihanperä: Väitöstutkimus Rauman pikkunorssin kehittämisestä

Torni-rakennuksen kahvila on avoinna tapahtumapäivänä klo 8–16.

Rauman kampuksella opiskelee 1 128 pääaineopiskelijaa, 17 jatkokoulutusopiskelijaa sekä 62 muuta opiskelijaa. Kampuksella työskentelee 75 henkilöä. Vuosittain päävalintojen kautta valitaan tuntkinto-ohjelmiin, joita on Rauman kampuksella kolme: luokanopettaja, käsityön aineenopettaja ja varhaiskasvatuksen opettaja. Raumalla koulutetaan myös erityislastentarhanopettajia, erityisluokanopettajia ja erityisopettajia, joilla on käsityön aineenopettajatutkinto. Lisäksi Raumalla toteutetaan kahta kansainvälistä tutkinto-ohjelmaa.

Myllymäen joulu Turun yliopiston Rauman kampuksella (Seminaarikatu 1, Rauma) torstaina 1.12. kello 9–19.

>> Lisätietoa Rauman kampuksesta

Luotu 25.11.2022 | Muokattu 25.11.2022