Turun yliopiston valtio-oppi juhlii 60-vuotista taivaltaan ja valtio-opin opintojen merkitys työelämässä

10.12.2021

Millaiset eväät valtio-opin opiskelu antaa työelämää ajatellen? Kysymys nousee keskiöön Turun yliopiston valtio-opin 60-vuotisjuhlassa oppiaineesta valmistuneiden paneelikeskustelussa. Oppiaine juhlii 60-vuotista tutkimustaan ja opetustaan juhlaseminaarissa 17.12.

Perjantaina 17.12. kello 13–17 järjestettävässä juhlaseminaarissa esiintyvät oppiaineen henkilökunta, opiskelijat sekä Turun yliopiston valtio-opin alumnit.

Juhlaseminaarissa esitellään oppiaineen historiaa, ajankohtaisia väitöskirjahankkeita ja keskustellaan opiskelijaelämästä vuosikymmenten varrella.

Seminaari huipentuu Turun yliopiston valtio-opin alumneista koostuvaan paneeliin, jossa panelisteina ovat Tasavallan presidentin kansliapäällikkö Hiski Haukkala, Viron ulkopoliittisen instituutin johtaja Kristi Raik, SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta sekä lähetystöneuvos Eeva-Liisa Myllymäki. Paneelikeskustelun juontaa professori Maija Setälä.

Koronatilanteesta ja yliopiston koronaohjeistuksista johtuen seminaaritilaisuuteen voivat paikan päällä osallistua vain kutsuvieraat sekä median edustajat. Virtuaalisena tilaisuus on kaikille avoin. Keskustelua voi seurata nettisosoitteessa https://echo360.org.uk/section/f5879cd6-2839-48dd-9648-c33931bd2cda/public.

>> Tutustu valtio opin juhlavuoteen

**

Turun yliopisto on 25 000 opiskelijan ja työntekijän innostava ja kansainvälinen akateeminen yhteisö. Rakennamme kestävää tulevaisuutta monitieteisellä tutkimuksella, koulutuksella ja yhteistyöllä.

Turun yliopiston mediatiedotteet

Luotu 10.12.2021 | Muokattu 10.12.2021