Hae väitöskirjatutkijaksi oikeustieteen tohtoriohjelmaan!

04.07.2023

Turun yliopiston tutkijakoulun haku on auki 28.8.- 15.9.2023.

Oikeustieteen tohtoriohjelmassa voi hakea sekä tohtorintutkinnon opiskeluoikeutta että väitöskirjatutkijan työsuhteista tehtävää.

Oikeustieteen tohtoriohjelman järjestää elokuun lopulla sekä hakuinfon (23.8.) että tutkimussuunnitelmatyöpajan (25.8.). Hakuilmoitus, ohjeet ja tilaisuuksien tarkemmat tiedot löytyvät hakusivulta: Oikeustieteen tohtoriohjelma / Hakijalle

Mitä väitöskirjatutkija tekee?

Väitöskirjatutkijan työssä ja tohtorintutkinnon suorittamisessa leijonan osan vie väitöskirja, nykyään yhä useammin artikkeleista ja yhteenveto-osasta koostuva kokonaisuus. Artikkeleiden taustalla on tutkimusta, lukemista, keskusteluja, seminaareja, ohjausta, ja väitöskirjatutkijat tekevät myös muutamia kursseja sekä osallistuvat jonkin verran esimerkiksi opetukseen. Osa tekee väitöskirjaa kokoaikaisesti, osa muun työn ohessa.

Tutustu, Sonjan, Carlon ja Janin tutkijapolkuihin!

Tutustu myös viimeisimpiin väitösuutisiin oikeustieteen tohtoriohjelman sivulla (alareuna)

Lisätietoja: lawpostgraduate[at]utu.fi

Luotu 04.07.2023 | Muokattu 11.09.2023