Kansainvälisen ja vertailevan koulutustutkimuksen professori Marcelo Parreira do Amaral avaa CELE tutkimuskeskuksen 20. juhlavuoden

23.08.2021

Elinikäisen oppimisen ja koulutuksen tutkimuskeskus CELE täyttää 20 vuotta. Juhlavuoden avaa kansainvälisen ja vertailevan koulutustutkimuksen professori Marcelo Parreira do Amaral luennollaan Education Gone Global — The Expanding Global Education Industry 2.9.2021

Luento johdattaa globaaliin koulutusliiketoimintaan, Global Education Industry (GEI), yhtenä koulutuksen globalisaation ilmentymänä. Luento alkaa katsauksella globaalin koulutusliiketoiminnan käsitteeseen erottamalla sen samankaltaisista termeistä ja käsitteistä, sekä tarjoamalla faktoja, lukuja ja tietoja toimijoista globaalissa koulutusliiketoiminnassa. Luennolla käsitellään globaalin koulutusliiketoiminnan kasvuun johtaneita asioita ja olosuhteita. Pääteema luennossa on, miten globaalia koulutusteollisuutta voi tutkia, ja se herättää pohdiskelemaan globaalin koulutusteollisuuden vaikutuksia koulutuspolitiikkaan, käytäntöihin ja koulutuksen tutkimukseen globaalisti.

Luennon johdantosanat pitää Elinikäisen oppimisen ja koulutuksen tutkimuskeskus CELEn johtaja professori Piia Seppänen. Luento on kaikille avoin ja osa Koulutuspolitiikan, elinikäisen oppimisen ja vertailevan koulutustutkimuksen tohtoriohjelman (KEVEKO) opetusta.

Luento Education Gone Global — The Expanding Global Education Industry on torstaina 2.9.2021 kl. 12.15—13.45 zoomissa osoitteessa https://utu.zoom.us/j/61541573955

Lisätietoja: professori Marcelo Parreira Do Amaral marcelo.parreiradoamaral@utu.fi ja professori Piia Seppänen piia.seppanen@utu.fi

Luotu 23.08.2021 | Muokattu 23.08.2021