Kirjasto avaa ja laajentaa palveluita 1.6. alkaen

27.05.2020

Kesäkuun alusta alkaen kirjaston palveluita avataan rajoitetusti ja etukäteisvarauksella Turun yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle. Myös Educariumin varatun aineiston noutopiste palvelee yliopistoyhteisöä kesän ajan.

Kirjastopalveluiden palautuminen toteutetaan asteittain ja porrastetusti niin, että asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuus voidaan taata parhaalla mahdollisella tavalla. Turvallisen työskentelyn varmistamiseksi tiloissa samanaikaisesti oleskelevien määrää on rajoitettu, sillä yliopisto noudattaa kymmenen henkilön kokoontumisrajoitusta.

Palveluiden laajennukset parantavat painettujen aineistojen saatavuutta 1.6. alkaen

Kesä- ja heinäkuussa palvelut ovat saatavilla Turun yliopiston opiskelijoille ja henkilökunnalle seuraavasti:

• Educariumin varatun aineiston noutopisteen aukioloajat muuttuvat. Noutopiste on avoinna ma klo 9–18 ja ti-pe klo 9–16.
  • Kirjaston tiloissa käytettäviä aineistoja voi lukea Educariumin kirjastossa arkisin klo 9–16
    • max. 6 henkilöä kerrallaan etukäteisvarauksella sähköpostitse kirjasto@utu.fi
    • max 2 h/asiakas/päivä, ajat 9-11, 11.30-13.30 ja 14-16
  • Rajoitetun näkyvyyden sähköisiä graduja voi lukea UTUPub-päätteellä Educariumin kirjastossa arkisin klo 9–16 (1 henkilö kerrallaan etukäteisvarauksella sähköpostitse kirjasto@utu.fi)
  • Teutorin vapaakappaletyöasemalle pääsee arkisin klo 9–16 yksi henkilö kerrallaan varaamalla ajan etukäteen sähköpostitse kirjasto@utu.fi.
  • Raision sanomalehti- ja pienpainatepalvelut avoinna ma–pe 9–15 (suljettuna 13.-19.7.) Raision lukutilaan pääsee kaksi henkilöä kerrallaan etukäteisvarauksella sähköpostitse kirjasto@utu.fi.
  • Palautuksia voi postittaa kirjastoon, kts. postiosoite
  • Feeniksin tutkijanhuoneet ovat niiden tutkijoiden käytettävissä, jotka ovat ne varanneet

Educariumin varatun aineiston noutopalvelu toimii kesällä

Turussa Educariumin varatun aineiston noutopiste on avoinna kesän ajan. Katso tarkemmat aukioloajat ja toimintaohjeet.

Varatun aineiston noutopiste Raumalla suljetaan juhannuksesta alkaen.

Verkossa olevat palvelut ja e-aineistot toimivat normaalisti

Kirjaston e-aineistot ovat kaikkien yliopistolaisten etäkäytössä utu-tunnuksella paikasta riippumatta. Löydät e-aineistot Volter-tietokannasta.

Oppaat auttavat kirjaston sähköisten palveluiden ja aineistojen käytössä

Kirjastojen ollessa kiinni voit olla meihin yhteydessä sähköisesti kirjasto@utu.fi tai chatin kautta sekä puhelimitse klo 9–16 soittamalla numeroon 029 450 2146 tai 046 922 4648.

Syksyn tilanteesta tiedotetaan myöhemmin

Kirjaston tilojen käytön ja palvelujen mahdollisesta laajentamisesta 10.8. jälkeen tiedotetaan elokuun alussa. Päivitämme kirjaston tiedotussivulle ajantasaista tietoa kirjaston palveluista poikkeavan tilanteen aikana.

Luotu 27.05.2020 | Muokattu 01.06.2020