Sosiaalitieteiden kandidaatin tutkintouudistus 1.8.2017 alkaen

08.02.2017

Sosiaalitieteiden oppiaineet (sosiaalipolitiikka, sosiologia ja taloussosiologia) siirtyvät yhteiseen kandidaatin tutkintoon 1.8.2017 alkaen. Sosiaalityön oppiaine on sosiaalitieteiden kandidaattiohjelmassa mukana perusopintojen, menetelmäopintojen ja kandidaattiseminaarin osalta. Opetussuunnitelmat valmistellaan kevätlukukauden aikana ja uusi opinto-opas julkaistaan toukokuussa 2017. Seuraathan tiedotusta asiaan liittyen!

​Kurssivastaavuudet mietitään nykyisille kandidaatin tutkintojen opintojaksoille sekä pääaine- että sivuaineopinnoista.

Vanhojen pää- ja sivuaineopiskelijoiden kannattaa kuitenkin mahdollisuuksien mukaan suorittaa kevätlukukauden 2017 aikana puuttuvia sosiaalitieteiden perus- ja sivuaineopintoja.

Lisäksi jo valmiista kokonaisuuksista kannattaa hakea kokonaisuusmerkintä vastaavalta opintosihteeriltä:

• sosiaalitieteiden perusopinnot, sosiologian ja taloussosiologian sivuaineopintokokonaisuudet: ulla.morelli(at)utu.fi
  • sosiaalipolitiikan ja sosiaalityön sivuaineopintokokonaisuudet: ulrika.nordblom(at)utu.fi

PÄÄAINEOPISKELIJAT:

Sosiaalitieteiden oppiaineiden aineopintoja kannattaa suorittaa sen mukaan miten opintojen ohjeelliset ajoitussuunnitelmat ohjeistavat (poikkeustapaukset tiedotetaan opiskelijoille erikseen). Ajoitussuunnitelmat löytyvät opinto-oppaasta (klikkaa sivun oikeassa reunassa oleva tiedosto auki):

Kurssien korvaavuudet (kurssivastaavuudet) tiedotetaan viimeistään uusien opetussuunnitelmien julkaisun yhteydessä.

Lisätietoja tutkintouudistuksesta voi kysyä laitoksen koulutussuunnittelijalta Lina Suomiselta (lina.suominen(at)utu.fi).  Lisäksi ole yhteydessä Linaan, jos olet epävarma mitä perusopintojen jaksoja sinulta vielä perusopintokokonaisuudesta puuttuu.

Sosiaalitieteiden perusopintojen rästitenttejä järjestetään kevätlukukaudella seuraavasti:

Luennot
15.2 ja 14.6. klo 18.00-21.00. Huom! Ilmoittaudu uusintatentteihin sähköpostitse lina.suominen[at]utu.fi. Helmikuun tenttiin ilmoittaudutaan viimeistään 10.2 ja kesäkuun tenttiin viikkoa aikaisemmin (7.6)

Kirjallisuus
Tentti suoritetaan sähköisesti Tenttiksessä 31.8.2017 asti.

Laajemmat kirjatentit sivuaineopiskelijoille tarjolla 31.8.2017 asti

Luennot ja kirjallisuus -tentti tarjolla maaliskuun ja kesäkuun ajan (sosiaalityön perusteet 31.8.2017 asti)

Tentit suoritetaan sähköisesti Tenttiksessä.

15.2., 12.4. ja 17.5.2017. Tentti pidetään Moodlessa.

Suoritusmuodot vaihtelevat opintojaksoittain. Ks. tarjonta opinto-oppaasta.
Luotu 08.02.2017 | Muokattu 29.03.2017