Tekoälyn monitieteinen opintokokonaisuus ja kursseja maksutta syksyllä 2021

06.08.2021

Turun yliopiston Tekoälyakatemia tarjoaa monitieteistä tekoälyyn liittyvää koulutusta ja tutkimusta. Syksyllä alkavat opinnot ovat maksuttomia avoimessa yliopistossa.

Tekoälyn monitieteisessä opintokokonaisuudessa (25 op) käsitellään työelämän asiantuntijoiden osaamiselle olennaisia kysymyksiä. Pääpaino on tekoälyn perusperiaatteiden ja sovellusten ymmärtämisessä sekä tekoälyn käyttöön liittyvissä taloudellisissa, oikeudellisissa ja eettisissä näkökulmissa.

Opintokokonaisuus alkaa elo-syyskuussa 2021. Opinnot järjestetään integroituna opetuksena Turun yliopistossa, pääosin verkossa. Opintokokonaisuudesta on tarjolla myös yksittäisiä opintojaksoja, mm. Tekoälyn perusteet 2 op  sekä Tietoturva ja tietosuoja / AI & Cybersecurity 2 op MOOC.

Opinnot ovat maksuttomia. Ilmoittautuminen alkaa 9.8. Opintokokonaisuuteen otetaan 40 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Tekoälyn opintojen infotilaisuus pidetään verkossa 19.8.

Luotu 06.08.2021 | Muokattu 27.08.2021