Turun yliopisto Kirjamessuilla: tulevaisuuden pohdintaa ja asiantuntijahaastatteluita

08.10.2018

Turun yliopisto näkyi tämän vuoden Kirjamessuilla tulevaisuuden tutkimukseen keskittyvän osaston ja asiantuntijahaastatteluiden kautta. Lisäksi yliopisto oli esillä Ruoka- ja viinimessuilla, jossa nähtiin funktionaalisten elintarvikkeiden kehittämiskeskuksen Kalatalouden innovaatio-ohjelma Blue Products.

​Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen äänestys tulevaisuuden työelämän taidoista oli yksi osaston suosituimmasta aktiviteeteista.

Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen osastolla oli muun muassa äänestys tulevaisuuden työelämän tärkeimmästä taidosta, siellä pystyi pelaamaan tulevaisuussimulaatiopeliä ja tutustumaan tulevaisuuden tutkimuksen hankkeisiin ja menetelmiin. Osasto houkutteli myös paikalle tulevaisuuden tutkimuksen opinnoista kiinnostuneita messuvieraita.

anne.jpg
Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen projektiasiantuntija Anne Nieminen tutustutti messukävijät tulevaisuuden tutkimuksen hankkeisiin ja menetelmiin.

sari-ja-anne-480.jpg
 "Mikä on tärkein tulevaisuuden työelämässä tarvittava taito?" -äänestys. Voiton vei 516 äänellä Kyky kehittää osaamistaan. Täpärästi toiseksi jäi vuorovaikutus.

heikki kettunen markku wilenius.jpg
Unesco-professori Markku Wilenius kertoi perjantaina tulevaisuuden tutkimisesta.
liisa-ja-tilda.jpg
Lauantaina kuultiin sananlaskuista folkloristiikasta väitelleen Liisa Granbom-Herrasen haastattelussa.

kirjasto.jpg
Turun yliopiston kirjasto oli koonnut runoilija Markku Innon (1945 -2018) tuotannosta muistonäyttelyn. Näyttely esitteli hänen tuotantoaan kuudelta vuosikymmeneltä.

fff.jpg
Turun yliopisto näkyi Ruoka- ja viinimessuilla Funktionaalisten elintarvikkeiden kehittämiskeskuksen kalatalouden innovaatio-ohjelman Blue products -osastolla. Osastolla pääsi muun muassa osallistumaan maistelemalla kuluttuja-arviointiin tuotteiden kehittämiseksi.

Teksti ja kuvat: Krista Kalaja

Luotu 08.10.2018 | Muokattu 08.10.2018